Håller med gillar även jag alu-fåglar .Har blivit enormt med bilder från Dala-Järna och även från Linköping .Då kanske vi träffas i höst då jag ska jobba i Dala-JärnaGillar Alu-fåglar bättre denna är lite exotisk!
Visa bifogad fil 12628
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med gillar även jag alu-fåglar .Har blivit enormt med bilder från Dala-Järna och även från Linköping .Då kanske vi träffas i höst då jag ska jobba i Dala-JärnaGillar Alu-fåglar bättre denna är lite exotisk!
Visa bifogad fil 12628
Kanske ses i Uppsala på huvudflygdagenHåller med gillar även jag alu-fåglar .Har blivit enormt med bilder från Dala-Järna och även från Linköping .Då kanske vi träffas i höst då jag ska jobba i Dala-Järna
Min dotter på snart 14 önskar sig en bra kamera, är en kompakt bättre då än en system tycker du?Jag har två systemkameror men de samlar damm efter jag köpte denna!
Inte alls omöjligt om jag har tidKanske ses i Uppsala på huvudflygdagen
Om man köper en bra kompakt så får men mer ut av den än en system med få linser.Min dotter på snart 14 önskar sig en bra kamera, är en kompakt bättre då än en system tycker du?
Tack!Om man köper en bra kompakt så får men mer ut av den än en system med få linser.
Men system med proffslinser är mycket bättre kvalité men kostar skjortan hästen och sadeln.
När jag hade den så upplevde jag inte att autofocus var så snabb dock.
Jag skulle satsa på uppföljaren till min kamera. Bästa superzoomaren på marknaden. Men kostar därefter.
https://www.theverge.com/circuitbreaker/2017/9/12/16294164/sony-rx10-iv-specs-price-camera
Ett billigare alternativ är Panasonic FZ2500 som också är riktigt snabb.
https://www.imaging-resource.com/PRODS/panasonic-fz2500/panasonic-fz2500A6.HTM
Båda har 1 inch sensor som alltså fångar 4 ggr så mkt ljus som en 1/2.3 i P900.
Jag skulle personligen säga nej. Det är skillnad i bildkvalitet och man har i regel mer möjligheter med bländarval och liknande med en systemkamera, vilket gör att man har större möjlighet att påverka bildresultatet. Men det beror ju såklart på vad din dotter menar med ”bra kamera”. Det bästa är ju att fråga henne.Min dotter på snart 14 önskar sig en bra kamera, är en kompakt bättre då än en system tycker du?
Jo, men samtidigt är det hennes första kamera. Hon önskar sig helst en system men som @Tranan skrev så kostar de ju endel...Jag skulle personligen säga nej. Det är skillnad i bildkvalitet och man har i regel mer möjligheter med bländarval och liknande med en systemkamera, vilket gör att man har större möjlighet att påverka bildresultatet. Men det beror ju såklart på vad din dotter menar med ”bra kamera”. Det bästa är ju att fråga henne.
Du har manuella inställningar på de bättre kompaktkamerorna.Jo, men samtidigt är det hennes första kamera. Hon önskar sig helst en system men som @Tranan skrev så kostar de ju endel...
Jo, fast kamerahus plus något grundläggande objektiv behöver inte kosta så mycket mer än en bra kompaktkamera och om hon har ett ordentligt fotointresse kommer hon lära sig mer med en systemkamera och kunna bygga på med fler/bättre objektiv efter hand. Går ju att köpa begagnat också.Jo, men samtidigt är det hennes första kamera. Hon önskar sig helst en system men som @Tranan skrev så kostar de ju endel...
Jag skulle personligen säga nej. Det är skillnad i bildkvalitet och man har i regel mer möjligheter med bländarval och liknande med en systemkamera, vilket gör att man har större möjlighet att påverka bildresultatet. Men det beror ju såklart på vad din dotter menar med ”bra kamera”. Det bästa är ju att fråga henne.
Absolut, men eftersom hon helst vill ha en systemkamera antar jag att det inte är smidigheten som är prioriterat, utan funktionen.Och jag skulle nog säga att det beror på vad användarområdet är...
Vill man ha en kamera som är enkel att ta med på semestern, slippa bry sig om olika objektiv och som kan göra allt. Så är kompaktkameran bäst.
Ex, kan man ta såna här bilder på behörigt avstånd
Absolut, men eftersom hon helst vill ha en systemkamera antar jag att det inte är smidigheten som är prioriterat, utan funktionen.
Och jag skulle nog säga att det beror på vad användarområdet är...
Vill man ha en kamera som är enkel att ta med på semestern, slippa bry sig om olika objektiv och som kan göra allt. Så är kompaktkameran bäst.
Ex, kan man ta såna här bilder på behörigt avstånd
Men vad försökte du fota här?
Jag skulle nog tajta till det.
Men det är jag.
Så här menar jag
Visa bifogad fil 12637
Men varför inte gå ner med kameran och lite till vänster. Kompensationen är helt "Vad vill du" Då kunde du ha fått en mer intressant bildDen fotade jag bara för att få med fotografen. Har en mer upptajtad bild. Observera att det är fotat drygt 50 meter ifrån. Så att man kan få sån skärpa på det avståndet är fantastiskt egentligen.
Men varför inte gå ner med kameran och lite till vänster. Kompensationen är helt "Vad vill du" Då kunde du ha fått en mer intressant bild
@Hero 50m är inget
här är 400 m frihand utan stativ
Visa bifogad fil 12639
Inte den bästa utsnittet! Men skarp.