Jag funderar på att ge bort min bil

vallhund

Trådstartare
Det är osannolikt att jag kommer att kunna köra bil igen, så mycket pengar blir det knappast om jag säljer den så jag tänkte att tonåringarna i sonens familj skulle kunna få en trafiksäker bil?
Bonusarna är 19 + 17, sonens avkomma är 17 + 16. Bilen överlever förmodligen inte tills dess att 2åringen fyller körkort.
Son + sambo får stå för ägandet, skatt o försäkringar samt bestämma över bilen.
Tankar?

@vallhund: Det vore väl trevligt för dem. Jag kan dock tänka mig är att det kommer att bli huggsexa på den när alla har körkort men det är ju en annan sak (och sonens plus sambos problem ;)) :D

Det är väl en jättebra idé?

Det praktiska får ju de andra som sagt "bråka" om. Men jag vet syskon som delat bil ända upp i 40-årsåldern trots att de bott i varsin bostad, dock nära varandra, utan bråk så det kanske fungerar jättebra.

Min egen avkomma har för klen ekonomi för att kunna köpa en skapligt säker bil. Jag är därför innerligt tacksam att hon fått ärva en S80 från fader-klanen. Den är stor, säker och stabil. Skulle hon krocka så är det sannolikt inte hennes bil som knycklas ihop.

Att ge avkommorna en "bonusbil" låter som en alldeles ypperlig idé :up:

Det är osannolikt att jag kommer att kunna köra bil igen, så mycket pengar blir det knappast om jag säljer den så jag tänkte att tonåringarna i sonens familj skulle kunna få en trafiksäker bil?
Bonusarna är 19 + 17, sonens avkomma är 17 + 16. Bilen överlever förmodligen inte tills dess att 2åringen fyller körkort.
Son + sambo får stå för ägandet, skatt o försäkringar samt bestämma över bilen.
Tankar?
Låter väl som en jättebra och omtänksam sak att göra.
Dessutom lite extra morot för 17-åringarna att ta körkort om det finns en extra bil?

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 776
Senast: Cocos
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 101
Senast: alazzi
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 788
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 185
Senast: Meggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna