Jag fryser!

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Mirre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 865

Mirre

Trådstartare
Japp jag är en riktig fryslort verkligen, fryser för minsta lilla.
Är oftast kall om händer och fötter.
Har blivit mer frusen av mig på senare tid, förut frös jag knappt aldrig.

Gick hem från bussen idag, var plusgrader och sol men blåste kallt. Inte mycket dock, men jag frös som bara den trots vinterjacka, mössa och vantar. Hade iof bara jeans på mig, hade inte skadat och haft något under dem.

Någon mer som är frusen här?

Sv: Jag fryser!

OM jag är! Kan tipsa om underställsbyxor eller liknande, värme bra! Och såklart riktigt varma vinterstövlar, med ullfoder. Vattentäta med då så du inte blir nerkyld.
Hemma har jag en liten värmefläkt som motiverar mig att gå upp på morgonen, värmer upp mig när jag tvingats lämna min varma säng.
Dricker med ganska mycket te för att hålla värmen.

Jag är väldigt frusen. Det enda som hjälper för mig är att verkligen få upp pulsen och svettas, då är det som att värmen kickar igång. Tränar jag inte på en dag eller två så blir jag som en isbit.

Samma här, är verkligen onaturligt frusen. Har hänt flera gånger att jag fått plocka fram vinterjackan på sommaren. Trots att jag har maxad värme i lägenheten brukar jag få sova med en värmefilt över mitt täcke på vintern.
Jag har inte hittat nåt som hjälpt än, försöker bara klä mig varmt och dricka mycket te typ...

Ja, är extremt frusen av mig. På vintern har jag mössa, halsduk, vantar, fleece och vinterjacka över, vinterskor och benvärmare. Annars dör jag.
Ser ut som jag kommer från nordpolen.

Hemma har jag alltid en fleece och även ett par fårskinnstofflor. Sover med dubbla täcken och en filt. Min man svettas bara han ser mig ligga där under.

Jag har blivit väldigt känslig för kyla i och med låga Hb nivåer. Men nu är dom på uppgång igen. Så nu är jag inte alls lika frusen. Men jag blir lättre frusen nu. Samtigit så tror jag att det är för att jag har mindre stoppning på kroppen med ;)

Jag fryser också lätt om händer och fötter (och har dessutom riktigt svårt att få upp värmen i dem när det väl är kört). Det är bland annat pga av detta jag gått och blivit lite av en ull-snobb :p Har inget annat än ullstrumpor, och från och med oktober/november så åker ullunderstället på (sedan är "långkalsonger" standard hela vintern fram till april).

Sjukt trist att frysa så lätt (speciellt om fötterna) när man älskar skidåkning och långfärdsturer på skridskor :mad:

Jag har släppt det där med att det ska vara snyggt. På vintern ska det vara varmt! Pälsar på mig som bara den, och ser till att fylla igen alla små glipor där det kan komma in kalluft.

Jag har alltid varit jättefrusen av mig, men det har blivit otroligt mycket bättre sen jag började ta magnesiumtillskott. Har ingen aning om varför, om det beror på att cirkulationen blivit bättre eller något sånt? Men det blev jättestor skillnad när jag började för ett par år sen.

Skönt att jag inte är själv om att frysa lätt.

Nordthor: Ullunderställ låter skönt :)

Jag sover med duntäcke året runt, sambon tycker jag är knasig haha :p

Onaturligt frusen är jag nog inte, men jag har i princip alltid kalla händer och fötter. Fötterna kan vara riktigt irriterande för det är jättesvårt att få värme i dem när de är kalla. Sätter jag på ett par strumpor så är det nästan som om jag stänger inne kylan i stället... Somna med kalla fötter kan jag inte heller, så det gäller att värma de på något sätt när jag lagt mig. Annars jobbar jag mycket utomhus i nästan alla väder (förskollärare ;)) och har för vana att alltid ha en massa olika kläder på jobbet att välja på. Har redan börjat med termobyxor när jag står ute, trots att jag bor i Skåne och trots att det inte har blivit jättekallt ännu. Men det är så skönt att slippa frysa:)! Om det ser töntigt ut bryr jag mig inte det minsta om!

Magnesium sägs få musklerna att slappna av vilket kan leda till att blodet lättare kan passera.

KL

Ofta kan det hjälpa att träna och stretcha nack-, axel- och ryggmuskulatur för att få lite mer värme i händer och fötter då man lätt hamnar i en ond spiral om man sitter och spänner sig mycket. Har själv problem med just detta.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 587
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 003
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 848
Senast: alazzi
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
14 349
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka