Sv: Jag fortsätter att snöa in på på bäckenet
axel skrev:
Jag låter ingen sitta upp på mina förran de är halvvuxna.
Vet vad som kan hända Rädsla kan snabbt förvandlas till dumheter/istadigheter.
Satte upp en beridare på min val. när han var riden ett fåtal ggr.
Han skickade honom 5 ggr. till slut kom han inte ens upp
Det kanske lät som om jag sätter upp vem som helst, i mitt svar. Det gör jag inte. Jag är extremt noga med vem det är. Men de exempel jag har sett där hästen uppfört sig illa är när personer som jag trodde kunde rida, tex tränare, tävlingsryttare på högre niv mm, har satt sig uppcoh visat sig vara helt ovana vid den här typen av känsliga hästar. En valack spände sig så att han blev oridbar nät den duktiga (jag menar det) tränaren satt upp, och tränaren gav honom tillbaka och sa att han tänkte aldrig sitta på honom igen, personkemin stämde inte.
Nu pratar jag om flera hästar jag har haft tillsammans.Varje häst har ytterst få fått rida. Den nuvarande har bara min mycket duktiga tränare suttit på, samt ett par personer till. Alla med fullblodsvana.
FLera av mina har varit lite av speciella typer eftersom jag gillar den sorten. De är gärna lite "enmanshästar" också eftersom de har hög rang, och stor integritet och väldigt noga med vem som gör vad med dem öht.
Ett par har varit såna som jag har kunnat ha medryttare på utan problem. De har accepterat alla coh de har också haft det gemensamt att de varit snälla och samarbetsvilliga till döden nästan.
Märkligt nog är det inte dem jag har behållit (jag är väl inte en genomsnäll person själv
) jag trivs bäst med dem som har lite taggtråd i skallen. Korkat eftersom de genomsnälla ärliga hästarna är dem man borde behålla.
Nuvarande är en ranghög bitch som ifrågasätter om jag kommer dragande med en ny typ av benskydd eller nytt träns, och undersöker dem helst noga först. Helt off topic, ursäkta