Jag förstår ingenting!!!!

A

Andrea1986

http://www.clarkrassiquarterhorses.com/thetopsecret.html

Jag tror detta är en american Quarter... från usa..

Hur tusan ser hästen ut?
Jag kan absolut ingenting om western.. Men ska dessa hästar se ut på detta viset? med dessa enorma, konstiga muskler osv...? Ger jänkarna sina hästar nåt slags anabola eller nåt, eftersom de ser ut som de gör? Eller är verkligen dessa muskler upptränade? Eller medfödda kanske?

Jag har sett många hästar av denna rasen som ser likadana ut i kroppen...

Är det vackert...? :/

Vad är en "halterhorse"?

HJÄLP! :D

Sv: Jag förstår ingenting!!!!

thetopsecreta.jpg

thetopsecretpr.jpg

Lägger upp bilderna här istället...
Kolla hästens stoora rumpa o lilla huvud i fh. till kroppen.. :confused:

Hur tusan gör man.....? :D

Min är på god väg dit!! Kommer dock inte bli så stor som de på bilden eftersom det är ett sto jag har. Men ja, de ska de ut så, man behöver inte tillföra anabola.
En halterhorse är en häst som är framavlad för att visas vid hand. Ofta väldigt kraftiga med mkt massa, läckert tycker jag, fruktansvärt fult tycker andra.

Halter = grimma, Horse= häst ...Häst som visas i grimma;)

Jo, dom ser ut så...bilden är sann;) Jag personligen är inte så förtjust i dessa muskelpaket när det blir extremt. Det finns QH som är snyggare i mina ögon, men fascinationen över rejäla muskler kommer alltid att finnas. Här är några som jag tycker ser lite trevligare ut...
http://www.thehalterhorse.com/stallions.html

Lazy Lady skrev:
Min är på god väg dit!! Kommer dock inte bli så stor som de på bilden eftersom det är ett sto jag har. Men ja, de ska de ut så, man behöver inte tillföra anabola.
En halterhorse är en häst som är framavlad för att visas vid hand. Ofta väldigt kraftiga med mkt massa, läckert tycker jag, fruktansvärt fult tycker andra.
ja, jag tycker det är himla fräckt..
men hur gr man då?
Tränar man upp dom till denna kroppsmassa? Har de såna "monstermuskel-anlag" från början alltså?
Hur går man då tillväga? *nyfiken nyfis* :D

Andrea1986 skrev:
http://www.clarkrassiquarterhorses.com/thetopsecret.html

Jag tror detta är en american Quarter... från usa..

Hur tusan ser hästen ut?
Jag kan absolut ingenting om western.. Men ska dessa hästar se ut på detta viset? med dessa enorma, konstiga muskler osv...? Ger jänkarna sina hästar nåt slags anabola eller nåt, eftersom de ser ut som de gör? Eller är verkligen dessa muskler upptränade? Eller medfödda kanske?

Jag har sett många hästar av denna rasen som ser likadana ut i kroppen...

Är det vackert...? :/

Vad är en "halterhorse"?

HJÄLP! :D

Usch, ser ut som en belgian blue-häst. Hemskt:crazy:

Den ser ju inte klok ut! Jösses! Tur att smaken är olika... Belgian blue..

Några till....

Untitled-1.jpg

No-Time-For-Kidding.jpg

No Time for Kidding e. The Genuine Kid.

roman.jpg

rope.jpg

Romans Royal Tee

/Carina :eek:

Andrea1986 skrev:
ja, jag tycker det är himla fräckt..
men hur gr man då?
Tränar man upp dom till denna kroppsmassa? Har de såna "monstermuskel-anlag" från början alltså?
Hur går man då tillväga? *nyfiken nyfis* :D

Nej, man tränar inte upp dem som bodybuilders. De föds med mkt muskelmassa, vissa blodslinjer ger mer andra mindre. Det finns "slanka" quarters också. Men visst har träning och foder stor betydelse, precis som för alla andra hästar.

Enligt en vän ( och tränare) till mig så är svenska westernhästar mkt mer övermusklade än de i USA. Undantag finns ju alltid men de överbiffiga svenska quarterhästarna han har sett är inte vad han anser ideal, de blir för tunga, för långsamma. Och jag håller med honom, han quarterhingst var betydligt lättare än många svenska quarters, hans var mer naturligt musklad, betydligt snabbare och smidigare...

Hej. Dom ser ut så, sedan blandar man in engelskt fullblod för att lätta upp dom så att de inte blir för tunga och lite smidigare, men om du tittar på en cutting eller annan kosse gren så ser du också att det krävs rejäla muskler för att palla, Själv har jag en ettåring nu som har fullblodsmamma för smitighet och större lungkapasitet. I stallet föddes samma dag ett halvblod och skillnaden på muskelmassa på dessa var och är fortfarande otrolig. Halvblodet kommer självklart att tränas upp och bli välmusklad, men föddes som ett benrangel. Vad som är bäst och hållbarast för det arbete hästen skall utföra, är det som är viktigast. Sedan är ju skönhets idealen olika som tur är, mångfalld är livets krydda.

Liknande trådar

Western Ärvde en begagnad westernsadel till min häst,eftersom han har sadeltvång så visste jag inte om det skulle funka öht,men han var väldigt...
2
Svar
29
· Visningar
6 588
L
Hästvård Mitt sto är fem år och diagnostiserad med kot- och knäledsinflammation båda fram. Jag köpte henne i slutet av förra sommaren då hon...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 921
Senast: lasseman
·
J
Western Nu kommer en het tråd, men jag kan inte hålla mig längre! Varför skall det som från början var en kul grej på ranchen förvanskas och...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 606
Senast: alazzi
·
L
Western Western, inte ett dugg bättre...? Tjena cowboys Jag är hoppryttare egentligen men har länge fascinerats av westernridningen...
Svar
9
· Visningar
2 163
Senast: silca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Lugnande medel till hund.