Jag fattar inte...

Hyacinth

Trådstartare
Manducan: Hur tusan petar man in bäbisen i den? Ska man liksom använda den där lilla tygfliken man kan peta fram? Benen? Grodposition? What?

Jag behöver bilder! Och inte en glad instruktion på tyska...

En steg-för-steg-guide, med tydliga bilder, tack:D

Med tanke på hur många frälsta det finns här, så borde väl någon kunna fixa detta???:D

Sv: Jag fattar inte...

Om det ar ett pyttebarn lagger du Manducan pa sangen, drar ut bebisinlagget (det langst ner, inte huvudstodet) och satter fast bebisen. Sen satter du pa dig Manducan.

Om bebisen ar lite storre och kan halla huvudet sjalv satter du pa dig midjebandet, haller bebisen mot magen med benen runt din midja (eller ja at det hallet iaf, benen brukar inte vara sa langa) och hivar pa dig axelbanden.

Har du provat eller bara tittat? Jag kan inte hjalpa dig med bilder eftersom jag jobbar :D

Men visst är det bilder i den glada tyska instruktionsboken?
Jag kan tyvärr inte fixa bilder nu, manducan är 20 mil bort...

Den har jag städat bort....:o

Alltså: I och med att man knäpper fast bebis i inlägget, hamnar bebis rätt?

Ja sedan får du kontrollera innan du spänner fast barnet att bebis sitter i som ett M :)

Sök på youtube kanske, där brukar det finnas filmsnuttar som visar..

Det har vi inte bestämt än :D Hör av mig, för fikasugen är jag!

Visst var det du som köpt den supersnygga vita manducan med svart mönster? Isf vill jag se den live också! ;)

Jag btyckte manducan var krånglig när han var pyttenyfödd! Då använde vi en Babybjörn i stället - mycket enklare! Från ca 3 månaders ålder, när man inte behövde spädbarnsinsatsen mer, tyckte jag manducan var kalas. Nu har jag dock bytt igen, till en Beco som är ännu lättare att bära på ryggen i.

Men oj, jag tycker Manducan är enkel och har tyckt så sedan Ella var en liten plutta :)
Instämmer!
Tycker oxå att manducan varit jätteenkel hela tiden! Jag har dock inte använt den så mycket tidigare då både jag och Sebastian trivs bättre med sjalarna. :love:
Nu har jag dock börjat bära på ryggen i manducan och det är helt outstanding! Jättelätt att få upp ungen på ryggen snabbt och utan hjälp!

Tycker du fortfarande det är krångligt TS så får jag propsa på att sambon tar kort så kan du få en helt egen bruksanvisning! ;)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 932
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 221
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 508
Senast: Pratsch
·
Övr. Barn Känner att jag behöver få lite input på vår situation nu. Har ett barn som fyller 6 i sommar. Vi har samsovit sen start då det kändes...
Svar
12
· Visningar
1 959
Senast: LiZH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama