R
Rambolina
Har gjort bort mig totalt och jag står för det men skulle vara tacksam för synpunkter. HAr precis fått hem en ny häst och vi har tagit det easy på alla plan, en mycket trevlig och lätthanterad kille som inte gör mycket väsen av sig. Märkte att han var lite huvudskygg och har respekterat det med lugna rörelser etc., han har även varit lite reserverad mot män. I söndags morse skulle hästarna ut och jag tänker mig inte för utan låter min man ta ut nya hästen, han står dumt till vilket innebär att han sträcker sig mot hästen med grimman som får panik ställer sig upp och tjong huvudet i taket!! Blir rädd för smällen och kastar sig igen och än en gång tjong!!! Jag tar över men då var det för sent! Efter mycket lock och pock fick vi på grimman men på kvällen när grimman skulle av var paniken där och tjong en gång till!!! Vid det här laget hatar han allt vad grimmor heter och jag känner mig sååå jäkla elak. Vet inte ens om han accepterar tränset nu
Jag har helt sonika låtit honom gå utan grimma in och ur hagen eftersom han följer snällt men frågan är hur hade ni gjort? Tagit ut honom i tex paddock och krävt att grimman ska på men på ett lugnt och stilla sätt eller hade ni låtit honom vara helt och hållet ett par dagar? Vi har borstat och lekt i box och hagen nu och jag får ta honom tio cm bakom öronen sedan är det kört! Han kastar sig och viker undan med huvudet. Det känns som om vi har lyckats väcka ett gammalt minne till liv...blir såå trött på mig själv
Jag har helt sonika låtit honom gå utan grimma in och ur hagen eftersom han följer snällt men frågan är hur hade ni gjort? Tagit ut honom i tex paddock och krävt att grimman ska på men på ett lugnt och stilla sätt eller hade ni låtit honom vara helt och hållet ett par dagar? Vi har borstat och lekt i box och hagen nu och jag får ta honom tio cm bakom öronen sedan är det kört! Han kastar sig och viker undan med huvudet. Det känns som om vi har lyckats väcka ett gammalt minne till liv...blir såå trött på mig själv