Jag duger inte.

Sv: Jag duger inte.

Jag tycker det var en väldigt osmart fråga. Man ska helt enkelt inte fråga saker som man inte vill ha svar på.

Sen var svaret rejält klumpigt från hans sida också. Men vem vet, han kanske uppfattade att TS verkligen ville ha ett ärligt svar. Det är inte alla människor som är har lätt att förstå när och när man inte ska svara ärligt i det sociala samspelet.
 
Sv: Jag duger inte.

Varför ställer man en sån fråga öht när man inte vill få ett ärligt svar? Nog älskar han dig som du är nu, men du frågade och han svarade att du var snyggare när ni träffades och innan ni fick barn. Frågan var dum och svaret klumpigt om än ärligt.

Jag håller med om detta. Även om jag förstår ts att du blev ledsen, det hade jag med blivit, ingen tvekan. Däremot så var frågan kanske inte direkt dum, men lite oövertänkt? Jag hade aldrig ställt den på det sättet, just för jag räknar med ett ärligt svar. För det är det jag vill ha. Hardcore, oavsett vad det handlar om.
 
Sv: Jag duger inte.

Men om man som partner får en sådan fråga och man svarar brutalt ärligt och detta ärliga svar inte är jättesmickrande, slätar man inte över det då med något vänligt som typ "att det spelar ingen roll för du är ändå perfekt", eller liknande?
Man vill väl inte såra sin partner?
 
Sv: Jag duger inte.

Slätar över? Vad är det egentligen folk förväntar sig i relationer? Jag förväntar mig ärliga svar på uppriktiga frågor. Vill jag inte ha ett för mig obekvämt svar får jag helt enkelt låta bli att fråga.

Om man inte känner så, att "du är ändå perfekt", ska man ändå stå där och rapa floskler? Ibland finns det ju inga snälla sätt att säga saker, bara olika m e m sårande alternativ. Är det då bättre att inte svara alls?

Att få höra "men jag älskar dig ändå" hade varit ett rent hån, det är ju inte det jag frågat.
 
Sv: Jag duger inte.

Jag tycker det var en väldigt osmart fråga. Man ska helt enkelt inte fråga saker som man inte vill ha svar på.

Sen var svaret rejält klumpigt från hans sida också. Men vem vet, han kanske uppfattade att TS verkligen ville ha ett ärligt svar. Det är inte alla människor som är har lätt att förstå när och när man inte ska svara ärligt i det sociala samspelet.

Man ska inte ställa frågor om den riskerar ge ett svar man inte vill ha.

TS, jag förstår precis hur du känner det, det var inget smickrande svar. Däremot svarade han ärligt på en fråga som han nog trodde du ville ha ett ärligt svar på. Det där är alltid svårt, hur ska man veta hur man ska svara, för ljuga ska man ju inte heller göra.

Jag struntar i om folk har stor mage, olika stora öron, liten snopp, breda höfter, rosa utslag i pannan, bristningar eller en frisyr jag inte gillar. Det är i mina ögon personen bakom paketet jag gillar. Men hur hade jag ställt mig till en sådan fråga, vad hade varit mest ärligt att svara? Antagligen hade jag svarat något på frågan, men definitivt inte allt som din sambo gjorde. För jag hade inte sett det som han tog upp som om det skulle förändra min förmåga att tända på någon eller tyckt vara mindre fint. Men alla människor tänker inte som jag, så är det bara.

Många som har fött barn har bröst som ser ut därefter, bristningar och ibland kvar lite av magen. För mig betyder det bara att man har gjort något fint i livet och det borde uppskattas långt mer än en vacker kropp. Jag skulle inte vara tillsammans med en man som efter barnafödelse och ålder inte ser mig bakom kroppen utan vill att jag har en kropp som inte bär spår av det jag gjort.

Jag anser att jag är ful och inte duger i mäns ögon för det finns ingen som vill ha mig, samtidigt tycker jag det är viktigt att inte tvingas att ändra mig för att passa män. Så därför skulle jag vilja säga att du nog får fundera på ifall DU vill göra de förändringar för honom (eller för den delen för dig själv) eller om du helt enkelt ska ta svaret för vad det var och sedan släppa det och fortsätta ert liv tillsammans. Jag förstår absolut din känsla, men jag tror inte han sa det för att vara elak. Och jag tror det är en viktig grej att tänka på. Av elakhet och av ärlighet är två olika saker.
 
Sv: Jag duger inte.

Man ska inte ställa frågor om den riskerar ge ett svar man inte vill ha.

Av elakhet och av ärlighet är två olika saker.

Men det är ju lite samma dilemma som om man sitter och pratar med sina kompisar och de frågar vad man tycker om en tröja / frisyr osv...
Jag är ÄRLIG även om den inte är "snäll" .
Frågar man så får man även stå ut med att jag svarar ärligt, MINA vänner vet att jag är ärlig. Vill de inte veta vad jag tycker frågar de helt enkelt inte...
 
Sv: Jag duger inte.

Fast det är väl inte så konstigt att han föredrog dig med fylliga bröst och skavankfri mage?
Jag tycker också det är finare även om jag förstår att både ålder och graviditeter sätter sina spår.
Jag föredrar också när min sambo har en viss frisyr och när han var vältränad.
Men jag älskar ju honom inte mindre för att han har ful frilla nu och inte är vältränad längre.
Du ställde ju en fråga om vad han tycker är finast? Å du fick ett ärligt svar.
Jag tror de flesta tycker att många är som snyggast när de är unga innan de fick barn, men det betyder ju inte att man blir ful för att man inte ser ut så längre?
Bara annorlunda.
 
Sv: Jag duger inte.

Otroligt taktlös av din partner. Hans "finkänsla" verkar vara obefintlig. Visst har man önskemål om hur ens partner ser ut och ev förbättringar som kan göra men har man lite taktkänsla så lägger man de önskemålen i väldigt avvägda kommentarer. Jag skulle aldrig för mitt liv säga att jag tycker att jag skulle föredra att min partner hade en väldtränad kropp istället för den påbörjande ölmagen han har, han är väl medveten om det själv.

Visst ska man vara ärlig men samtidigt måste man älska & accetera personen inte dess kropp. Så hans värderingar att han älskar dig mer med en Ckupa än en B kupa känns lite gammaldags.

Med djävulshornen framme skulle jag nog ha kontrat med att du hade önskat att han hade haft en 5cm längre k*k och att du kan tänka dig att betala för det!
 
Sv: Jag duger inte.

kl

Jag ville ha ett ärligt svar och fick det. Men jag trodde inte att han skulle vilja ändra så mycket på mig.

Han kunde sagt att ja, du hade ju en snyggare kropp innan graviditeterna, det måste jag erkänna.

Jag trodde att det kanske handlade om att gå ner 5 kg och kanske skaffa lite muskler för att bli fastare i kroppen.


Jag vet att han älskar mig, det har ju inte med saken att göra.

Tidigare har han dessutom alltid sagt att han inte gillar silikonbröst men nu när det gäller mig så var det tydligen helt underbart om jag skaffade det.

Men visst, betalar han för kalaset så kan jag gå med på att operera mig. Jag är inte heller störtförtjust i min kropp efter graviditeterna men har aldrig haft tanken på att operera mig.
Är han villig att betala och sparar ihop pengarna till det så bevisar det att han menar allvar. Gör han inte det så får han stå ut med min fula mage och hängiga bröst. Det är hans val.

Men jag har ett motkrav och det är att han skaffar tillbaka sina gamla snygga kropp han han hade när vi träffades. Han ser likadan ut förutom att på den tiden var han vältränad. Ett sexpack på magen och snygga armar.
Han är inte låtit sig förfalla men han saknar muskler.

Men ja, jag blev ledsen över att det var så mycket han är missnöjd över. Han själv fick ju inga fysiska åkommor av mina graviditeter..
 
Sv: Jag duger inte.

Fast det är väl inte så konstigt att han föredrog dig med fylliga bröst och skavankfri mage?
Jag tycker också det är finare även om jag förstår att både ålder och graviditeter sätter sina spår.
Jag föredrar också när min sambo har en viss frisyr och när han var vältränad.
Men jag älskar ju honom inte mindre för att han har ful frilla nu och inte är vältränad längre.
Du ställde ju en fråga om vad han tycker är finast? Å du fick ett ärligt svar.
Jag tror de flesta tycker att många är som snyggast när de är unga innan de fick barn, men det betyder ju inte att man blir ful för att man inte ser ut så längre?
Bara annorlunda.

Kan hålla med..

Men ts man sa också han skulle tända mer om hon såg ut på ett visst sätt. Så han kan tydligen inte ta att man blir äldre och det som följer med det..
 
Sv: Jag duger inte.

Klart att du blir ledsen över att höra vad han hade att säga. Självklart. Och jag tycker verkligen att du ska ta dig en djup funderare på om du kan tänka dig att operera dig för DIN eller HANS skull.

Jag ser inget fel i att folk skönhetsopererar sig (även om jag inte förstår riktigt att man vill riskera hälsan för ett sådant ingrepp om man inte lider oerhört av det). Men det ska vara för att DU VILL, inte för att HAN VILL och du kan tänka dig det (för att du hoppas relationen ska bli bättre eller liknande)
 
Sv: Jag duger inte.

Jag undrar om det skulle ha kunnat vara så att han var lite ironisk? Alltså, att han älskar dig precis som du är och att han egentligen inte bryr sig så mycket om att ändra på dig, men när du nu tog upp frågan så tog han i lite extra. Men jag var ju inte där och hörde inte tonfallet, såg inte kroppsspråket och han kanske inte brukar vara ironisk. Du får väl fråga honom om han verkligen menade allvar?
 
Sv: Jag duger inte.

Kan hålla med..

Men ts man sa också han skulle tända mer om hon såg ut på ett visst sätt. Så han kan tydligen inte ta att man blir äldre och det som följer med det..

Fast det är väl inte så konstigt att man tänder mer på något som attraherar en mer fysiskt än något som man tycker är lite mindre attraktivt?

Även om TS nu skulle göra om sig så är det ju ändå samma människa, bara förhoppningsvis lite snyggare som att åka tidsmaskin bakåt i tiden.

Sen tycker jag att det är skillnad om han skulle tycka om att hon gjorde om sig eller att han mer eller mindre krävde det.
Skulle han kräva det kan han ju gå å dränka sig...
 
Sv: Jag duger inte.

kl

Jag ville ha ett ärligt svar och fick det. Men jag trodde inte att han skulle vilja ändra så mycket på mig.

Han kunde sagt att ja, du hade ju en snyggare kropp innan graviditeterna, det måste jag erkänna.

Jag trodde att det kanske handlade om att gå ner 5 kg och kanske skaffa lite muskler för att bli fastare i kroppen.


Jag vet att han älskar mig, det har ju inte med saken att göra.

Tidigare har han dessutom alltid sagt att han inte gillar silikonbröst men nu när det gäller mig så var det tydligen helt underbart om jag skaffade det.

Men visst, betalar han för kalaset så kan jag gå med på att operera mig. Jag är inte heller störtförtjust i min kropp efter graviditeterna men har aldrig haft tanken på att operera mig.
Är han villig att betala och sparar ihop pengarna till det så bevisar det att han menar allvar. Gör han inte det så får han stå ut med min fula mage och hängiga bröst. Det är hans val.

Men jag har ett motkrav och det är att han skaffar tillbaka sina gamla snygga kropp han han hade när vi träffades. Han ser likadan ut förutom att på den tiden var han vältränad. Ett sexpack på magen och snygga armar.
Han är inte låtit sig förfalla men han saknar muskler.

Men ja, jag blev ledsen över att det var så mycket han är missnöjd över. Han själv fick ju inga fysiska åkommor av mina graviditeter..

Fast är han missnöjd då? Allting går ju alltid att förbättra även om man är helt och fullt nöjd med att ha det som man har det?

Jag tycker inte du ska göra om dig, du har ju aldrig tänkt i de banorna själv förr..
Då tror jag att det blir att du gör det mer eller mindre för hans skull och det är bara fel fel fel!

Tänker också att han kanske alltid har gillat silikonbröst men inte vågat stå för det? Eller så har smaken förändrats, nu kanske han gillar det?

Äsch jag vet inte, men jag tycker inte du ska må dåligt iaf och jag hoppas att du inte gör några drastiska åtgärder för att han kanske uttryckt sig väldigt klantigt.
 
Senast ändrad:
Sv: Jag duger inte.

Jag har haft en sambo som ville ge mig silikonbröst i julklapp. Han var inte min sambo länge till (även pga andra orsaker).

Jag skulle inte kunna leva med någon som sa sådär till mig, det skulle gnaga mig sen.

Hur tyckte han att det var en julklapp till dig? "Här får du lite sår och smärtor så att du kan vara min sexleksak sedan. God jul älskling?" Att han kunde med...dels att säga det, dels att låtsas att det skulle vara en present till dig. Skulle födelsedagspresenten blivit ett raffset sedan? Usch vilka människor det finns.
 
Sv: Jag duger inte.

Fy vad elakt av honom. Detta kan inte göras ogjort, en ursäkt hjälper inte. Nu vet du vad han tycker och det kommer nog gnaga länge. Fattar han vad han ställt till med för ert samliv och din självkänsla? :rage:
Att han inte skäms, vill han att du ska gå igenom smärtsamma operationer för att ta bort synliga spår av barnafödande (och redan genomgångna smärtor)? Ville inte han ha barn eller? Vilken svinpäls!
Trist är honom men hans barnsliga fantasier om Barbie-sex kommer nog resultera i mindre sex nu. :p
 
Sv: Jag duger inte.

Men om man som partner får en sådan fråga och man svarar brutalt ärligt och detta ärliga svar inte är jättesmickrande, slätar man inte över det då med något vänligt som typ "att det spelar ingen roll för du är ändå perfekt", eller liknande?
Man vill väl inte såra sin partner?

Fast det vore ju att ljuga, partnern är ju knappast perfekt. Väldigt få människor har perfekta kroppar. Däremot kan man ju tycka om sin partner, även om h*n inte har perfekt fysik.

Varför ställer man ens en sån fråga, särskilt om man själv vet med sig att man är i dålig form (även om det är av fullt begripliga skäl, såsom sjukdom eller barnafödande)? Det tvingar ju partnern att antingen ljuga eller bli brutalärlig på ett sårande sätt.
 
Sv: Jag duger inte.

Förstod han inte hur ledsen du blev? Pratade ni enbart om dig? Hur kommer det sig? Hade han inga reflektioner över sitt eget utseende?

En sån sjuk värld vi lever i.
 
Sv: Jag duger inte.

Fast det vore ju att ljuga, partnern är ju knappast perfekt. Väldigt få människor har perfekta kroppar.
Fast jag vet många som tycker att deras partner har perfekt kropp. Hur en perfekt kropp ser ut är ju subjektivt och därför finns det givetvis många människor som har, i deras partners ögon, en perfekt kropp.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 531
Senast: Twihard
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 070
Senast: mars
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 945
Senast: tanten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 038

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp