Jag duger inte.

Sv: Jag duger inte.

Hans syn på sig själv är inte att han är perfekt. Han vet att han har brister.
Nej, jag har inte nämnt att jag vill att han ska börja träna igen. Vet inte riktigt hur jag ska ta upp det utan att han tar illa vid sig.
 
Sv: Jag duger inte.

Jag opererade mina bröst trots att min sambo bad mig att låta bli. Han gillade mina bröst som dom var och hade argument liknande dina. Han hade dessutom känt på ett par tidigare och gillade det inte alls, dom var hårda och onaturliga.

Men jag gjorde som jag ville i alla fall och nu har mina bröst suttit där i 1,5 år och jag har inte ångrat mig en sekund.
Dom är precis lika mjuka och följsamma som mina naturliga tuttar var, inga synliga ärr någonstans (armhålan läker bra) och jag tränar på samma sätt som förut. Jag har inte berättat för någon annan om min operation och det är ingen som märkt något, eller åtminstone inte sagt något.

Till och med min sambo har erkänt att det blev långt mycket bättre än han någonsin kunnat tro och även han konstaterade att dom känns precis som mina gamla bröst. Lutar jag mig framåt så hänger dom nedåt, lägger jag mig på rygg så flyter dom ut. Däremot är dom fan så mycket snyggare än vad mina bröst var även före barnafödandet. ;)

Så TS, vad folk än påstår (i regel såna som aldrig haft silikonbröst själv eller känt på ett par i verkligheten utan bara refererar till "jag har hört av en kompis") så finns det faktiskt i allra högsta grad lyckade resultat och flera kvinnor som lever och är nöjda med sina bröst.

Däremot tycker jag aldrig att du ska operera dig för din sambos skull. Oavsett om han vill att du ska göra jättebomber eller bara återställa det som en gång var.

Tack för ditt svar :)
Verkligen vad jag behövde höra. Vad bra att brösten känns naturliga. Det är viktigt för min del.
Vad har du för implantat?
 
Sv: Jag duger inte.

Det är precis som du säger. Jag sa att jag inte tänkt på en operation men jag skrev aldrig att jag inte vill. Klart jag vill ha tillbaka min gamla kropp. Det är nog många som vill. Så nu har jag börjat fundera på en operation. Har gått runt med den här super push-up BHn sen jag köpte den och känner mig riktigt het med större bröst. Det skulle göra mycket för mitt ego.
 
Sv: Jag duger inte.

Å andra sidan är det billigare och betydligt mer riskfritt att köpa några till BHar än att operera.
 
Sv: Jag duger inte.

Hans syn på sig själv är inte att han är perfekt. Han vet att han har brister.
Nej, jag har inte nämnt att jag vill att han ska börja träna igen. Vet inte riktigt hur jag ska ta upp det utan att han tar illa vid sig.

I sammanhanget känns det inte som om du behöver vara speciellt finkänslig när det gäller honom ...:meh:
 
Sv: Jag duger inte.

Hans syn på sig själv är inte att han är perfekt. Han vet att han har brister.
Nej, jag har inte nämnt att jag vill att han ska börja träna igen. Vet inte riktigt hur jag ska ta upp det utan att han tar illa vid sig.

Var ääärlig :p :D
Säg det rakt ut utan krusiduller! Glöm inte nämna att du har svårt att tända på slappa muskler och magar som inte är rutiga! Moahaha... :devil:
 
Sv: Jag duger inte.

Var ääärlig :p :D
Säg det rakt ut utan krusiduller! Glöm inte nämna att du har svårt att tända på slappa muskler och magar som inte är rutiga! Moahaha... :devil:

Haha, första gången jag skrattar i tråden :D

Nej men allvarligt. Han var inte speciellt finkänslig mot mig men jag är inte sån. Så ska försöka ta det i en vänligare ton när jag pratar med honom.
Men visst är det så att jag inte tänder på slappa muskler. Han var så het (!!) när vi träffades. Snygga armar, rutor på magen och breda axlar. Nu ser han ut som en soffpotatis utan ölmage utan några definierade muskler alls.
Det är synd.
 
Sv: Jag duger inte.

Men brösten blir ju inte finare nakna för det. Å det är naken jag vill vara snygg. Med kläder på kan vem som helst se snygg ut.
 
Sv: Jag duger inte.

Nej, egentligen inte men jag är inte sån. Fast jag kanske borde, för en gång bara. Smaka på sin egna medicin.
 
Sv: Jag duger inte.

Haha, första gången jag skrattar i tråden

:up::up: bra, fortsätt skratta, det ger självdistans ;)

Men brösten blir ju inte finare nakna för det. Å det är naken jag vill vara snygg. Med kläder på kan vem som helst se snygg ut.

Sant...men du är säkert snygg fast du inte tycker det. Svårt att känna sig snygg när förväntningarna är orealistiska. En kropp som varit gravid ändrar sig. Tydligen en kropp som varit sambo och pappa också. :p
Plus: nej, alla ser inte snygga ut med kläder, det är verkligen inte ett dåligt alternativ, fast jag förstår dig att du vill bli åtrådd även utan kläder. Det är väl det minsta man vill ha av en partner.

Nej, egentligen inte men jag är inte sån. Fast jag kanske borde, för en gång bara. Smaka på sin egna medicin.
I just detta fallet borde du nog. Det vore nyttigt för honom att känna hur det känns. Dessutom är det han sagt till dig värre, för det går inte att fixa med träning. Det är fullt jämförbart med att säga till honom att hans organ är för litet. Han har i princip psykat dig till att vilja operera dig. Så ja, kör hårt, dunka till honom verbalt så han vaknar! :sneaky:
 
Sv: Jag duger inte.

Vet inte riktigt hur jag ska ta upp det utan att han tar illa vid sig.
Man kan ju lägga fram förslaget att man går och tränar tillsammans. Har ni någon som kan passa barnen ett par timmar en gång i veckan?

I så fall kanske ni kan hyra en badmintonbana, tennis, börja på någon kurs i pardans, åka skidor, skridskor eller vad det nu är. Bara att ni kommer ut och rör på er tillsammans.
 
Sv: Jag duger inte.

*kl*
Jag tycker Ramonas förslag är väldigt bra och skulle få er båda att må bättre tillsammans. Varför skulle du medvetet göra honom illa när han omedvetet sårade dig? Nu har ni trots allt haft en bra diskussion om det här och det verkar som något gott kan komma ur det, varför då börja med någon sorts ställningskrig när ni istället kan göra saker tillsammans med varandra istället för mot varandra?
 
Sv: Jag duger inte.

*kl*
Jag tycker Ramonas förslag är väldigt bra och skulle få er båda att må bättre tillsammans. Varför skulle du medvetet göra honom illa när han omedvetet sårade dig? Nu har ni trots allt haft en bra diskussion om det här och det verkar som något gott kan komma ur det, varför då börja med någon sorts ställningskrig när ni istället kan göra saker tillsammans med varandra istället för mot varandra?

I princip håller jag med dig, men samtidigt inte. Killen har tryckt ner henne i skorna och går nu och hoppas att hon skall bestämma sig för en operation. Han är såpass ego att han inte ens har frågat om hon är nöjd med honom. Jo, jag tycker han behöver vakna.
När hon var ledsen över hans kommentarer hade det väl varit lämpligt med lite självreflektion? Borde han inte ens ha frågat om hon är nöjd med honom? Nej, det utgår han ifrån tydligen.
Detta är inte jämställt, hon tränar och har gått ner, men det räcker inte . Han tränar inte ens, men har fräckheten att komma med förslag på kirurgiska ingrepp. Grr!
 
Sv: Jag duger inte.

Jo, funderar på en operation. Det är inte enbart för hans skull utan för min med. Jag vill känna mig fin är är ju inte nöjd med mina bröst nu. Så varför inte. Jag skulle ju känna mig snygg naken igen.

Det vanligaste tror jag är att man då hittar något annat att haka upp sig på, något att skylla sitt dåliga självförtroende på. Låren, eller baken, eller magen osv.
 
Sv: Jag duger inte.

Eller så går man helt sonika vidare i livet och är nöjd med sina snygga bröst och tänker att det var en bra investering i sig själv och sitt välbefinnande.
 
Sv: Jag duger inte.

Nu är jag kanske en partypooper men: allt kommer hänga till sist ändå. Kroppen förändras inte bara pga graviditet, utan även ålder. Och till sist så kommer mycket vara hängigt och sladdrigt. Även på din man. Har du sett pungar på gubbar? De hänger och sladdrar som öronen på en blodhund.

Jag tror träning är en bra lösning :)
 
Sv: Jag duger inte.

Jag tycker du är sorglig :( Ta av dig offerkoftan och stå på dig lite!

Ja du ställde en korkad fråga och ja du fick ett ärligt svar. Men ärligt talat, vem vill leva med någon som faktiskt säger exakt vad man skulle vilja ändra med sin partner? Jag skiter egentligen i vad han sa, men ATT han sa det känns helt sjukt. Du bor med en klant som bara (kanske omedvetet) trycker ner dig. Och ja, sen att han sa förlåt och bla bla bla, det ändrar ju inte saken ett skit, han tycker ju fortfarande samma sak??

Operera dig inte, för det märks att det bara skulle vara för hans skulle. Be honom i sådana fall att lägga dem på terapi för både dig, karln och er tillsammans :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 529
Senast: Twihard
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 067
Senast: mars
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 945
Senast: tanten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 038

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp