I nuläget har jag halvt om halvt bestämt mig att på något sätt göra mig av med hästen, hur vet jag inte än. Behöver få ut en veterinär för att kolla om det är en skada eller om det bara är kosmetiskt. Är det bara kosmetiskt vet jag inte hur länge jag orkar hålla igång, jag kommer inte få ut något av ridningen för vi kommer bli lite väl begränsade till vad som går att göra.
Jag brinner för att hoppa och veterinären sa sist att det kommer jag troligen aldrig mer kunna göra på min häst och jag vet inte hur länge det är kul att rida ut och rida dressyr. Känner att jag behöver variationen för att hålla motivationen uppe.
Sen är det där med pengarna, utan hästen skulle jag lätt ha råd med allt i mitt liv utan att behöva kämpa, skulle kunna ta ridlektioner på ridskola istället och mycket annat. Just nu känns tyvärr hästen som en bromskloss för mig i nuläget.
Visst känner mig lite som en svikare, men samtidigt kan det vara bättre för hästen att komma till någon som har tiden och motivationen för henne.
Om en eventuell försäljning skulle äga rum vet jag knappt vad jag skulle kunna sätta som utgångspris, jag vet med mig att jag aldrig kommer få igen pengarna jag själv betalade när jag köpte, men går i tankarna på halva den summan om kanske mindre. Jag vet inte riktigt, så mycket som snurrar i huvudet nu. Tänkte i så fall skicka med sadeln, som bara den är värd en del och lite annat som hör till hästen, t ex täcken osv.
Var nog lite naiv som tänkte att motivationen skulle komma tillbaka när våren och värmen kom, men icke. Har börjat inse att hästägandet nog inte var menat för mig.
Får sikta på ridskolelektioner eller ev medryttarhäst istället.