Jag blir tokig!

Sv: Jag blir tokig!

borde funka men vet att vista tar strax under 1 gig bara i "vilo" läge, trycker du 'ctrl' 'shift' 'esc' så får du upp aktivitetshanteraren o sen väljer du fliken prestanda där kan du se hur mkt ram du använder ligger den på max när du starar windows media player så har du svaret... annars kanske du har någon codec som fattas ändå... testa att installera om VLC o se om du får bild igen, tanka helst ner senaste versionen också...

Nja, får veta hur mycket som är allokerat, vilket är långt ifrån samma sak. Vista preloadar mer i RAM-minnet, vilket är en stor anledning till varför folk antar det kräver hiskeliga mängder minne. Vill man se ett OS som faktiskt kräver mycket RAM kan man titta på Novell NetWare...

Kör man inte aero-tema kräver vista faktiskt rätt lite ram. Det är faktiskt ett rätt trevligt operativsystem, och jag kommer inte gå tillbaka till XP utan goda anledningar.

Ubuntu? Ja, det är ju ett helt ok os, även om det garanterat har mer problem med kompatibla drivrutiner än vista har... :angel: Bara en sån enkel sak som att flytta över bilder från kameran till datorn kan bli fantastiskt jobbigt.

börja med att släng det jävla vista!! nej,men de e säket ng codec som fattas..får du inte upp ng ikon bredvid filen du försäker spela..jag fick det när min inte funkade sen var det bara att klica vidare sig därifrån :)

Senast ändrad:

Jag tog hem en karl istället som satt här i fem minuter och nu fungerar det :confused:
Ibland är den enkla vägen den enda rätta :p

Liknande trådar

IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
963
Senast: Fideli
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 873
Senast: mamman
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 893
Senast: geting
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 595
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10