Jag blir tokig!

Fossing

Trådstartare
Jag tänkte kolla på min nya favoritdvd, har precis uppdaterat till Windows Vista, och det fungerar inte! Bilden bara hackar hela tiden!!! VARFÖÖÖÖR?!? Vad kan man göra? Windows mediaplayer alltså. Har provat VLC men där får jag inte ens bild!

Dagens ilandsproblem, men jag vill se Might Boosh nuu!:D

Sv: Jag blir tokig!

ÅHHH tyvärr kan jag inte hjälpa dig, men jag vet precis hur irreterande de är !

Enkelt, man byter inte till Windows Vista när det är såpass nytt så knappt hälften av alla program är kompatibla med skiten. :angel::devil:

Har du alla codecs som behövs btw?

Det fanns installerat på nya datorn. Jag blåste skiten och installerade XP som fungerade om möjligt ännu sämre. Så jag switchade tillbaka och nu fungerar inte mediaspelaren. Funderar på ett linux nu :angel:
Jag hatar operativsystem, kan inte saker och ting bara funka?? Särskilt när mediaspelaren ingår i jävla operativsystemet, suuuck

en anledning kan vara att du har aldeless för lite ram-minne, testa att stänga ner alla andra program som körs i bakgrunden... Vista kräver en otrolig massa ram minne bara för att kunna vara igång... sen som cali skrev, vista är nytt o mkt funkar inte än... men testa som sagt att stänga ner allt annat, även buke vet att det kommer att ta emot men det drar också på minnet....

Har det verkligen med Vista att göra då? På den här datorn (som har Vista) fungerar alla mediaspelare utmärkt.

Senast ändrad:

borde funka men vet att vista tar strax under 1 gig bara i "vilo" läge, trycker du 'ctrl' 'shift' 'esc' så får du upp aktivitetshanteraren o sen väljer du fliken prestanda där kan du se hur mkt ram du använder ligger den på max när du starar windows media player så har du svaret... annars kanske du har någon codec som fattas ändå... testa att installera om VLC o se om du får bild igen, tanka helst ner senaste versionen också...

fick höra av en vän att vista krävde masssssssssssor i ramminne.
Har vista och hela datan hänger sig konstant och det tar ca 3 år för den att starta, och det är troligtvis för jag har för lite ramminne. jag kan iband inte ens spela musik för det hackar.

Enkelt, man byter inte till Windows Vista när det är såpass nytt så knappt hälften av alla program är kompatibla med skiten. :angel::devil:

Nu är ju de flesta program kompatibla med Vista eftersom det har gått ett tag sen det släpptes.
Jag uppgraderade till Vista för några veckor sedan och datorn mår mkt bättre än med XP (tom iTunes fungerar bättre)! Så jag tror mer det är hårdvarufel/problem TS har...

Hm, jag tror inte det är Vistas fel faktiskt, eller datorns prestanda. Har precis lyckats knäcka och installera drivrutiner till mitt ljudkort och cubase, det tar rätt mkt på minnet men det fungerar perfekt.
Kanske nån inställning på Windows mediaplayer som jag missat?

Jag tror du efter omformateringen saknar codecs, det var det första jag fick hämta på nätet när jag köpte min dator med Vista på.
Fråga inte hur jag gjorde dock :angel: följde bara sambos anvisningar... men här finns en massa i alla fall länk

Det är knappast Vista's eller XP's fel. Ett möjligt fel, med tanke på att det inte fungerade i vlc heller, är att du saknar ordentliga drivrutiner till grafikkortet. (Vet inte hur referensdrivrutinen hanterar overlay, men antagligen väldigt långsamt.) Annars kan du alltid köra mplayer.

Vill du köra i WMP så behöver du lägga in codec för MPEG-2, och en för AC-3. (Inte många DVD-skivor som använder MP2, vad jag vet.) Första finns i ffdshow, för andra föreslår jag ac3filter.

Men som sagt, kolla drivrutinerna till grafikkortet och kör mplayer.

fick höra av en vän att vista krävde masssssssssssor i ramminne.
Har vista och hela datan hänger sig konstant och det tar ca 3 år för den att starta, och det är troligtvis för jag har för lite ramminne. jag kan iband inte ens spela musik för det hackar.

Knappast troligt, om du inte har extremt lite minne. (Sådär < 128 MB)

Hänger den sig är det annat fel. Kan vara dåligt minne, programvarufel, annat hårdvarufel etc men datorn hänger sig inte för att det finns för lite RAM-minne. Är det som virtuella minnet löser.

Vill du ha ett nytt, enkelt och snabbt operativsystem tycker jag att du ska prova ubuntu. Har du några frågor är det bara att gå in på www.ubuntuforums.com och du får svar under 5 minuter. :)

Liknande trådar

IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
963
Senast: Fideli
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 873
Senast: mamman
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 893
Senast: geting
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 595
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10