Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och då kliver jag in som kärringen mot strömmen och håller med dig. Ofriserade hästar är bland det värsta jag vet! Därmed inte sagt att manen och hovskäggen måste vara kort om hästen klär väldigt bra i "hår", då kan den få dispens Jag en stark förespråkare av kort (eller nära på kortkort) man. Det är hästens fysik som är intressant (dvs halsen) och inte massa trassligt tagel. Många hästar kommer till sin rätta och får ett helt annat uttryck när man (och pannlugg) kortas!
(och ägaren kan lägga energi på att rykta kroppen på sin häst isf att plocka fram hårborsten och glanssprayen och borsta manen det första den gör, mina fördomar som inte sällan är förutfattade tyvärr )
Det är upp till var och en hur man vill att hästen skall se ut. Själv tycker jag att ett ofriserat halvblod gör ett slaffsigt intryck,
man undrar om människan är för lat för att frisera djuret men det är som sagt upp till var och en.
Nej jag lyssnar inte på någon annan där. Jag ser med helt egna ögon att denna ras faktiskt passar bäst i att vara friserad!
Jag tror inte det klassas som vanvård- vad gör det min häst om manen är utväxt och stripig eller han har lera på rumpan? Däremot SER det väldigt slarvigt ut och jag kan inte låta bli att undra hur slarvig personen är med andra, viktiga, saker om h*n inte ens orkar snygga till sin häst?