Jag blir så arg

G

glee

Jag satt ute i trädgården hos mina föräldrar nyss och åt middag. Så kom två släktingar och deras hund för att hälsa på, och våra hundar passar inte så bra ihop. "Vad ska vi göra med hunden?" frågade de, och vi sa "sätt honom på andra sidan huset".

Sen när de kom in i trädgården hade de ändå hunden med sig. :mad: Och gubbjäveln bestämde sig för att han ska minsann få hundarna att bli kompisar, eller vad han nu tänkte. Så han tog båda hundarna i nacken och håller dem mot varandra så de kan nosa. Så gör man väl inte?? :mad: :mad:

Min hund är hoppig och sprallig, och han verkligen tryckte ner henne mot sin hund. Idiot. Synd att han inte blev biten..

Jag blir så förbannad. Var bara tvungen att skriva av mig. Vad tänker folk när de gör sådär? Dessutom har vi sagt till dem säkert 10 gånger att vi inte vill att vår hund ska hälsa på deras. :mad: :mad: :mad:

säg till dem på skarpen! att hetsa hundarna så har bara motsatt effekt! :(

Ja precis.. :( Min hund kan man inte ta tag i sådär, hon kämpar bara emot ju mer man håller henne.. självklart lät jag inte honom göra så. Jag sprang och tog min hund, åt upp min mat och tog med henne in.

Ibland blir man bara less på folk. Som när jag var ute med vovvan när hon löpte (för några år sen visserligen nu). Då kommer det två lösa hundar - hanhundar och kastar sig över min hund och tycker det är jättekul. Och hon förstår inte varför jag sätter henne ner och ställer mig för rumpan på henne. 10 minuter (!!) senare kommer hundarnas ägare och säger: men det gör väl inget, de kan ju få hälsa.
Jag försökte få honom att förstå men inte då.....suck, men allt gick ju bra

Tråkigt med folk som inte kan respektera vad man säger.Det är ju inte deras hund, det är ju din och det kanske blir någon som skadas nästa gång?

eh... du låter någon annan ta tag i din hund på det sättet? hade någon fått för sig att ens försöka sig på något liknande med mina hundar så hade som fått med en rosenrasande matte att göra :mad:

Nej, jag sprang ju fram på en gång och sa till och tog bort hunden! Skulle aldrig låta någon göra så och bara sitta och titta på :mad:

Skulle bli skit förbannad om nån gjort så med min vovve... Hade nog sagt till på skarpen nej och sen tagit min vovve (han är så liten så man kan bara bära iväg honom :angel:). Men det gäller ju också att inte komma mellan hundarna om de är stora. Det kan bli farligt...

Ja, som tur var hann jag ju fram på en gång och hundarna hann bara nosa. Jag litar inte ett dugg på den där andra hunden. Iofs väger den bara 3 kg (och min 11-12) men det är ju ändå inte en bra erfarenhet för min hund om den blir påhoppad av en annan.

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 321
Senast: Tonto
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
974
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 020
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?