Jag blir hysterisk....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jag blir hysterisk....

Har en dotter som ett par år levde på fiskpinnar jag försökte med allt men gav till slut upp och serverade dessa äckliga fiskpinnar.
Hon är fortfarande besvärlig med mat känner sig aldrig hungrig men får blodsockerfall så att omgivningen får ducka. Hon är arton år...
Det du skrev om att han kväljs av maten, har du kollat upp det? Det kan ju vara något i halsen som irriterar.
Barn och mat är ett rött H-vete mellan varven!

[/QUOTE]
Jag brukar försöka få henne att i alla fall smaka på alla sorter på tallriken innan hon går från bordet. ("Mimmis köttbulle", "Donnas potatis" och liknande brukar funka riktigt bra, faktiskt. Mimmi och Donna är två av våra hästar, även de övriga brukar gå bra - och fåren också...)
Och ibland "glömmer" hon att äta, även om hon int eär mätt. Även då brukar "djurens tuggor" fingera för att få igång henne. Fast det kan ju ta lite tid...[/QUOTE]

Det kan funka om man säger att han ska äta "som ett lejon" (då ryter han och sliter tag i maten, en snabb våldsam tugga :smirk: ) eller som en elefant (då säger han "tut, tut" efter tuggan) osv.

Men det känns som att man bara "skämmer bort" honom vid matbordet, och det vill jag inte göra.
Givetvis vill jag inte heller att han ska behöva äta sådant som äcklar honom :eek: , vet själv hur det känns (är lite jobbig med maten själv :angel: ) Men vill inte att han ska bli "larvig" med den...

Tack för alla tips och råd i alla fall!
Ska servera han hemgjorda hamburgare idag, och han har faktiskt ätit pannkakor på dagis idag också *glad*.

Senast ändrad av en moderator:

Han kommer, det är jag nästan helt säker på! Barn svälter inte sig själv i den åldern. När vi slutade bråka om maten så började min son äta bättre. Visst är han fortfarande urkass på att äta om man jämför med lillebroren på strax över året som alltid har ÄLSKAT mat- all mat!!

OM han inte kommer så ät igen en stund senare, ta en smörgås, ett mellanmål helt enkelt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 761
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 895
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 185
Senast: Gunnar
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 592

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17
  • Föräldrar till barn som rider