Jag blir galen helt enkelt !!!!!

citron

Trådstartare
Hur kan en telestation vara ej aktiv,ha alla platser upptagna och inte vara utbyggd på en tidsperiod av ungefär fem minuter.

Hur är det möjligt att om jag söker på vårt telenummer på både bredbandsbolaget,tyfon och teracoms sida och alla säger att vi kan få bredband men när beställningen ska genomföras så får jag höra en massa konstiga svar på varför det inte går.Vi hade bärfrekvens hette det och det var det enda som var ivägen för vårt adsl.Så sagt och gjort vi ordnade det och får sedan höra att stationen inte är aktiv,dom hittar ingen station(det verkar lovande,not),vi har bärfrekvens(ånej det har vi inte,bergsäkert)ledningarna är för korta:eek: ,den var sämst för JAG har minsann sett att det finns ledning ända fram till mitt hus:angel: .

Nej jag är bara så fruktansvärt trött på att inte kunna få ett enda rakt och vettigt besked.Jag får själv jaga info på nätet om utbyggda stationer mm.

Bolaget säger att dom vill ha kunder,sist jag pratade med dom så frågade jag faktiskt om de verkligen vill det för det verkar banne mig inte så.....

Nu är jag riktigt trött och inte så lite arg på hela grejen.
Tack för att ni lyssnade...../Citron

Sv: Jag blir galen helt enkelt !!!!!

Visst är det tröttsamt!

Vi har just fått bredbandet inkopplat efter flytt, vilket tog lite drygt 1 ½ månad. När vi ringde och ville ha leveransbesked så var allt i sin ordning, vi fick löfte om ett visst datum. När datumet passerat och inget bredband inkopplat så ringde vi igen och då var det plötsligt brist på IP-nummer... :crazy:

Det är ju 2007 nu, men ibland kan man tro vi lever på stenåldern!

Visst är det tröttsamt!

Vi har just fått bredbandet inkopplat efter flytt, vilket tog lite drygt 1 ½ månad. När vi ringde och ville ha leveransbesked så var allt i sin ordning, vi fick löfte om ett visst datum. När datumet passerat och inget bredband inkopplat så ringde vi igen och då var det plötsligt brist på IP-nummer... :crazy:

Det är ju 2007 nu, men ibland kan man tro vi lever på stenåldern!

JIsses....att dom inte lär sig. Bredbandsleverantörer.....

Men...defacto är att IP-nummer ÄR en bristvara just nu! Trot eller ej men så är det. När IPv2 kommer då kommer serierna med IPnummer att utökas.

skall byta adsl leverantör, hade jag tänkt mig, men det är knappt man vågar, tänk om man blir utan ett tag... det får inte ske...

Jo, det borde han väl mena, annars skulle vi ju behöva gå tillbaka i utvecklingen (vet inte ens när IPv2 användes!?) ;)

Jag funderar på om det ens funnits som beteckning. Eller ptja, enligt danskarna på Wikipedia ledde IPv1, IPv2 och IPv3 fram till IPv4, men jag vet inte om jag litar på dem :)

Det måste ju ha funnits tidigare versioner, men det måste varit länge sen. Men iofs är det ju inte logiskt att hoppa från v4 till v6 heller ;)

Det var väl inte så stora ändringar i v5, utan det skulle mer vara ett komplement till v4. I v6, däremot, där händer det saker :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• Svullen över ögonen
  • Utbilda själv
  • Dressyrsnack nummer 18

Omröstningar

Tillbaka