Hur tänkte man när det blev valpar av korsningen wachtel/bc?
Dem är ju till folk som ääääälskar att springa runt i skog och mark och valla rådjuren
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur tänkte man när det blev valpar av korsningen wachtel/bc?
Mamman (wachtel) används till jakt stod det i annonsen. (Sen stod där i princip inget mer.) Så hennes ägare borde ha haft mer vett kan man tycka.Att dom var söta och skulle sälja bra
Jaha. Så det är för att djurrättsaktivister ska ha enklare att fördärva jakten för jägare?Dem är ju till folk som ääääälskar att springa runt i skog och mark och valla rådjuren
Mamman (wachtel) används till jakt stod det i annonsen. (Sen stod där i princip inget mer.) Så hennes ägare borde ha haft mer vett kan man tycka.
Jaha. Så det är för att djurrättsaktivister ska ha enklare att fördärva jakten för jägare?
Jaha. Så det är för att djurrättsaktivister ska ha enklare att fördärva jakten för jägare?
Vem är lunchen - djurrättsaktivisterna eller wachtel/bc-blandisarnaTja, om de skulle släppa dem i ett vargrevir säger vargarna: Lunch!
Vem är lunchen - djurrättsaktivisterna eller wachtel/bc-blandisarna
Men nääää! Stackars hundar....Nån mer som såg denna och tänkte: "Vad i helvete tänkte dem här???!!"
http://news.distractify.com/pinar/rami-the-dachshund-pit-bull/
Den är ju nästan i stil med rottis/taxen som florerade här för ett tag sen.
Nån mer som såg denna och tänkte: "Vad i helvete tänkte dem här???!!"
Nu är det dags att sälja våra söta valpar.
De är född den 13 december. Mamman är blandras hund, men hon är mest lik finsk lapphund. Mamman är med på en av bilderna. Pappan är sheffer/haski blandras. Hundvalparna ser mycket ut som mamman.
De ska vaccineras och märkas den 9 Februari.
Jag vet inte riktigt var man ska börja. Temperament? Hälsa? Raser? Men med tanke på blandningen så kanske det inte är så konstigt att temperamentet inte nämns...
Mamman skulle dock vara den mest orastypiska finne jag någonsin sett. Det enda som stämmer är färgen och pälslängden.
Nån mer som såg denna och tänkte: "Vad i helvete tänkte dem här???!!"
Vad sägs om att erbjuda sin jakthundshane till blandras avel eftersom hunden inte får gå i renrasavel pga C-höfter? "Hund av den kalibern måste få föra sina gener vidare!". Ja, för chansen till höftledsdysplasi vill väl ingen gå miste om!
Jag har fått en del som undrar om jag inte ska låta våran hane betäcka nån tik eftersom han är så bra i skogen... Ja han är som individ en bra jakthund, men han har kroksvans, en c-höft, opererad för lös benbit och något fel i käken som gör att han inte kan gapa... Dessutom så har hans syskon inte visat sig så bra på jaktproven så vad var anledningen till att avla på honom?Vad sägs om att erbjuda sin jakthundshane till blandras avel eftersom hunden inte får gå i renrasavel pga C-höfter? "Hund av den kalibern måste få föra sina gener vidare!". Ja, för chansen till höftledsdysplasi vill väl ingen gå miste om!
Jag har fått en del som undrar om jag inte ska låta våran hane betäcka nån tik eftersom han är så bra i skogen... Ja han är som individ en bra jakthund, men han har kroksvans, en c-höft, opererad för lös benbit och något fel i käken som gör att han inte kan gapa... Dessutom så har hans syskon inte visat sig så bra på jaktproven så vad var anledningen till att avla på honom?