Jag blir förbannad på denna oseriösa avel!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att dom var söta och skulle sälja bra;)
Mamman (wachtel) används till jakt stod det i annonsen. (Sen stod där i princip inget mer.) Så hennes ägare borde ha haft mer vett kan man tycka.

Dem är ju till folk som ääääälskar att springa runt i skog och mark och valla rådjuren :rofl:
Jaha. Så det är för att djurrättsaktivister ska ha enklare att fördärva jakten för jägare?

Mamman (wachtel) används till jakt stod det i annonsen. (Sen stod där i princip inget mer.) Så hennes ägare borde ha haft mer vett kan man tycka.

Jaha. Så det är för att djurrättsaktivister ska ha enklare att fördärva jakten för jägare?

Precis, hittar dem inga rådjur så kan dem inte skjuta dem heller! kanske är extremist-veganerna som är ute på uppdrag O_o:rofl::rofl:

Många extrema raser och konstiga korsningar måste ju bero på att det finns många människor med förkärlek för sådant som är annorlunda och dysfunkionellt, något utmärkande som väcker uppmärksamhet.

Som sagt det gäller både många raser och många blandraser. Jag kan inte se något annat än än resultat av människors hemska verk när jag ser raser som mopsar, sharpei eller korsningar som den ovan tax/pittbull. Någons vilja att utmärka sig leder till att många hundra får lida, sorgligt men sant :(

Det kan ju även gälla mentala extremiteter i raser och blandraser.

såg bilden på taxpiten på fb i går. vissa kommentarer var ju verkligen så man börja undra hur det står till i huvet på folk. dom som tyckte att det var djurplågeri och att man inte skulle göra såna blandningar och tyckte synd om hundstackarn fick så mycket skit. resonemanget hos dom som var "för" blandningen var ju på samma nivå som hos ett barn som inte förstår bättre. fast det kanske det var åxå?

Nu är det dags att sälja våra söta valpar.

De är född den 13 december. Mamman är blandras hund, men hon är mest lik finsk lapphund. Mamman är med på en av bilderna. Pappan är sheffer/haski blandras. Hundvalparna ser mycket ut som mamman.

De ska vaccineras och märkas den 9 Februari.

Jag vet inte riktigt var man ska börja. Temperament? Hälsa? Raser? Men med tanke på blandningen så kanske det inte är så konstigt att temperamentet inte nämns...
Mamman skulle dock vara den mest orastypiska finne jag någonsin sett. Det enda som stämmer är färgen och pälslängden.

Jag vet inte riktigt var man ska börja. Temperament? Hälsa? Raser? Men med tanke på blandningen så kanske det inte är så konstigt att temperamentet inte nämns...
Mamman skulle dock vara den mest orastypiska finne jag någonsin sett. Det enda som stämmer är färgen och pälslängden.

Snygg stavning på raserna. Hur svårt är det att åtminstånde googla?
Utöver stavningen så är alltihop lika bedrövligt som vanligt när det kommrr till blandraser.

Vad sägs om att erbjuda sin jakthundshane till blandras avel eftersom hunden inte får gå i renrasavel pga C-höfter? "Hund av den kalibern måste få föra sina gener vidare!". Ja, för chansen till höftledsdysplasi vill väl ingen gå miste om!
Jag har fått en del som undrar om jag inte ska låta våran hane betäcka nån tik eftersom han är så bra i skogen... Ja han är som individ en bra jakthund, men han har kroksvans, en c-höft, opererad för lös benbit och något fel i käken som gör att han inte kan gapa... Dessutom så har hans syskon inte visat sig så bra på jaktproven så vad var anledningen till att avla på honom? :banghead:

Någon som vill ha riktiga skithundar? Jag antar att det är vad som säljs i annonsen där uppfödaren annonserar om "shit-zu"-blandisar ;)

För er som bara vill ha lite skithundar finns annars en annons "shith-tzu"-blandisar.

(Rasen stavas alltså shih-tzu på riktigt)

Jag har fått en del som undrar om jag inte ska låta våran hane betäcka nån tik eftersom han är så bra i skogen... Ja han är som individ en bra jakthund, men han har kroksvans, en c-höft, opererad för lös benbit och något fel i käken som gör att han inte kan gapa... Dessutom så har hans syskon inte visat sig så bra på jaktproven så vad var anledningen till att avla på honom? :banghead:

Jamen det förstår du väl att han känner för att para sig?! Det verkar vara den största anledningen till att det finns valpar på Blocket... :meh:

Vad sägs om fransk bulldog 13000 utan stamtavla där Pappa var ett one night stand så han finns inte med i bilden längre mer än på foto om någon önskar se honom :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 606
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar