Säker på att det inte var en svart mops med tipex på?Vad sägs om fransk bulldog 13000 utan stamtavla där Pappa var ett one night stand så han finns inte med i bilden längre mer än på foto om någon önskar se honom
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Säker på att det inte var en svart mops med tipex på?Vad sägs om fransk bulldog 13000 utan stamtavla där Pappa var ett one night stand så han finns inte med i bilden längre mer än på foto om någon önskar se honom
Säker på att det inte var en svart mops med tipex på?
American Wolfdog x Labrador
Jotack...
Just nu finns det två kullar i älvsborg tror jag det var som innehåller shytzi, intressant stavning.
Räknade litet fel där, ha, ha! Mamman var schäfer/riesenschnauzer och pappan schäfer/labrador. Sorry!125 % hund?????
Inte konstigt att det blev en bra hund
Vi vet vad det innebär att ha en brukshund, men denna hund är extrem i jämförelse med de schäfrar vi haft tidigare.Ja, en arbetsavlad hund kräver att få använda kropp och huvud på det sättet den är gjord för. Den kräver även ibland att man styr den lite mer i vardagen så den tex lär sig att vissa dagar har man även tråkigt. Varför skaffa en sådan hund när man suckar åt dess egenskaper och tycker det är "tyvärr"?
Hur menar du nu? Om du avser blandrastiken, hade vi aldrig en tanke på att ta valpar på henne hur fin hon än var. Det är nog svårare att hitta BRA hem till blandrasvalpar, tror jag. Uppfödaren till denna blandrastik fick ta tillbaka två valpar i kullen, där köparna inte klarade av att sköta sina valpar.Om man hade parat den här tiken med en risenlabbe löser sig nog problemen och det blir friska, lugna valpar
De renrasiga hundar vi haft, har alla kommit från KONTROLLERAD avel med bl.a. friröntgade, utställda och, i schäfrarnas fall, tävlade föräldrar. Vi har varit mycket noga med vem vi köpt hund av.Bara för att man köper renrasigt betyder det inte att det är friskt. Man måste köpa från en KONTOLLERAD avel för att få oddsen på sin sida. Har inte föräldrarna OCH övriga led plus en del syskon gått igenom de tester som minimerar sjukdomar och fått UA så köper man ju grisen i säcken likt förbannat.
De renrasiga hundar vi haft, har alla kommit från KONTROLLERAD avel med bl.a. friröntgade, utställda och, i schäfrarnas fall, tävlade föräldrar. Vi har varit mycket noga med vem vi köpt hund av.
Fast det står ju att schäfrarnas föräldrar faktiskt varit tävlade och då antar jag i någon bruksgren.Om ni köpt utställda schäfrar så har ni köpt extriörlinjer. De är allt annat än friska och jag klassar den aveln som oseriös. Brukslinjen ställs inte ut. Den arbetar. Sen gäller det som köpare att följa linjerna. Att bara titta på föräldrarna säger inget. Man måste följa linjerna brett för att veta om en uppfödare avlar fram sunda individer.
Fast det står ju att schäfrarnas föräldrar faktiskt varit tävlade och då antar jag i någon bruksgren.
Har inte schäfrarna också krav på bruksmerit för UCH? Typ godkänd i lägre eller något.
Har inte schäfrarna också krav på bruksmerit för UCH? Typ godkänd i lägre eller något.
Vi vet vad det innebär att ha en brukshund, men denna hund är extrem i jämförelse med de schäfrar vi haft tidigare.
Problemet är, att hennes höftleder inte håller för det jobb hon skulle behöva göra och är avlad för. Det blir mest mental stimulering, litet spårning och sakletning. Hon är från en kennel med gott renommé och friröntgade föräldrar, ändå blev det fel.