Hoppas inte han/hon sitter på detta forum också.. Men ja, jag reagerade typ samma.Vad sägs om Tax, Basset, Schäfer, Drever, Golden, Labrador och Dvärg Pincher i en o samma valp?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hoppas inte han/hon sitter på detta forum också.. Men ja, jag reagerade typ samma.Vad sägs om Tax, Basset, Schäfer, Drever, Golden, Labrador och Dvärg Pincher i en o samma valp?
Känns märkligt att köpa ett djur efter utseendet på det sättet... Det är något barn håller på med, blir kära i en viss ras för att dem ser fina ut. Som vuxen kan jag tycka man borde ha lite mer innanför pannbenet.
Ta en skärmdump o skicka till SKKs disciplinnämnd.Vilken jäkla bra start om man vill bli seriös uppfödare......
Del av annons"
Matte är medlem i SKK länsklubb
Hanen är registrerad i SKK men inte tiken och där för inte heller valparna.
Mattes kennel väntar på svar från SKK sedan är hennes kennel registrerad i SKK.
Väntar bara på svar vilket namn på kenneln som blir godkänt"
Medvetet försök att lura valpköpare med tanke på valppriset som är 9000 kr ???
Ta en skärmdump o skicka till SKKs disciplinnämnd.
En tjuvparning kan dom ha överseende med, iaf om den s.k. uppfödaren meddelat tjuvparningen till SKK samt att denne inte tar mer än självkostnadspris för valparna.
I det här fallet säljs valparna för ett alldeles för högt pris + att hon försöker framstå som seriös genom att skriva om SKK i annonsen. "Skäms ta me faan" var det visst någon som myntade. Annonsen tangerar medvetet bedrägeri.
Den framtida kenneln lär få registreringsförbud i ett antal år, om nu matte inte utesluts från SKK.
Verkar vara allmänt utbrett med brist på dom små grå i år.......Telefonnumret finns ju i annonsen så det är lätt att se vilken person som ligger bakom den också.
Telefonnumret finns ju i annonsen så det är lätt att se vilken person som ligger bakom den också.
Inte om man inte blir anmäld. Man får ha o äga/köpa hur många blandisar som helst o ff vara välkommen på SKKs o BHKs kurser o aktiviteter, men man får inte producera dem själv.Hittade svaret själv och som medlem i SKK bryter man mot grundreglerna om man bedriver blandrasavel. Frågan är då om man får fortsätta att vara medlem i SKK och delta på deras aktiviteter om man bryter mot grundreglerna.
Inte om man inte blir anmäld. Man får ha o äga/köpa hur många blandisar som helst o ff vara välkommen på SKKs o BHKs kurser o aktiviteter, men man får inte producera dem själv.
Aussie, terv och bclåter kanske inte jätteilla på pappret en i annonsen låter det ganska illa med en superstressad hund med omritktade beenden (biter föraren). Söker ny mycket erfaren ägare, lär bli svårt att hitta har jag en känsla av.
Jag tycker att både BC/Terv och Malle/Rottis låter som mardrömmar