Snurrfian
Moderator
Nu tror dock inte jag att djurskydds inspektören kommer att ta hunden i från dig om du har hunden i bur en timme om dagen och annars sköter den på rätt sätt och har en vettig andledning till varför den ligger instängd i sin bur. När de har väldigt problem med att kunna ta ifrån människor sina hundar som verligen vanvårdar dem...
Och lagtexten är skriven på ett sånt vis att man ska kunna "ta fast" människor som vanvårdar sina djur.
Men personligen tror jag att många hundar blir betydligt lugnare när de slipper hålla reda på hela huset när de är själva. Med våran vovve hjälpte det inte med bur heller utan han trivs enbart i hundgården, alltså får han vara där när vi är borta.
Och lagtexten är skriven på ett sånt vis att man ska kunna "ta fast" människor som vanvårdar sina djur.
Men personligen tror jag att många hundar blir betydligt lugnare när de slipper hålla reda på hela huset när de är själva. Med våran vovve hjälpte det inte med bur heller utan han trivs enbart i hundgården, alltså får han vara där när vi är borta.