Jag Är med valp!

Saeta

Trådstartare
Ville bara berätta att, snart kommer våran bebis.
En liten schäfer hane på 8 veckor anländer v.45:love:

Vi är nya på dehär med schäfrar, så in med alla tips ni kan ge!:bump:
Haft annan hund tidigare så de är inga problem så.

Sv: Jag Är med valp!

Men hur söt får man bli??!?! Vilken liten grizzlybjörn!
Vilken kennel är han ifrån? Jag är också ganska nybliven schäferägare (haft en omplaceringstik i 4 månader)..Kan väl säga som så att bättre familjehund finns inte och det är verkligen en skitrolig tränings och långspromenadskompis.
En gång schäfer alltid schäfer tror jag :laugh:

Riktigt söt liten valp du skaffat :love:

Jag har också en schäfer, och det enda jag kan säga är att de är oerhört lätta att lära, dressera osv. Samt att de är trogna sin matte/husse, ställer upp, går att lita på och är en riktigt bra kompis - i alla lägen. Jag har aldrig en tråkig stund med min vovve, han är med på det mesta och om han inte vill göra något, så ställer han upp ändå för att göra mig glad.

Lycka till :)

Men hur söt får man bli??!?! Vilken liten grizzlybjörn!
Vilken kennel är han ifrån? Jag är också ganska nybliven schäferägare (haft en omplaceringstik i 4 månader)..Kan väl säga som så att bättre familjehund finns inte och det är verkligen en skitrolig tränings och långspromenadskompis.
En gång schäfer alltid schäfer tror jag :laugh:

kan enbart hålla med dej!!!! hade jag fått bestämma hade även sista meningen stämt i mitt hem oxå men sambon e rädd för schäfer..:grin:

Svarar till alla!

Tack så himla mycket för alla svar:bow:
och alla braiga tips!!
De ska bli helt underbart och vi längtar ihjäl oss, jag och min pojkvän!

Kenneln heter Varitzas och ligger mellan Almunge och Knutby i Uppsala.

Berätta gärna hur det var när ni fick hem eran schäfer bebis!
Eller fortsätt ge en massa superbra tips!:laugh:

kan enbart hålla med dej!!!! hade jag fått bestämma hade även sista meningen stämt i mitt hem oxå men sambon e rädd för schäfer..:grin:

Nä vad tråkigt..han kan få komma och klappa på min dam, jordens snällaste hund och en nallebjörn i ulvakläder, då kanske han ångra sig ;)

Min sambo var rädd för schäfrar när vi träffades. Däremot var han listig nog att inte berätta det för mig (eller dum nog), eftersom jag ville ha en schäfer. Man kan säga att det gick över när vi fick hem en sån här:

IMG_0875.JPG

Lycka till med din schäfer. Vad har du för planer för honom?

Hur som helst så är han jättesöt.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 326
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 858
Senast: Grazing
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 534
Senast: Jeps
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 381
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18