Jag är hundvakt!!

Purjo_den_vilde

Trådstartare
Jag är hundvakt åt min pappas hund.... totalt odräglig!!! Alldels nyss så försökte hon sätta i sig stift till häftapparaten!!! :devil:
Vad trött jag blir på denna hund. Hon bara gör massor av hyss. När hon är här så måste vi plocka undan ALLT!!
Vi kan ha varit ute på en riktigt långpromenad, men nej.... nu ska vi förstöra!!! Alla mina aktiveringsleksaker jag har till min hund fnyser hon åt... KUL HUND ELLER!!! Och henne ska man stå ut med i nästan två veckor... :mad: Hon snor saker från bordet fast jag sitter brevid, hon bryr sig inte om man skäller på henne!!!! :devil:

Är också hundvakt... åt min ridlärares hund...=) Han är jättesnäll. 8 år gammal tibetansk spaniel. urmysig, men lite tråkig ibland. Men han gillar att vara här, för hemma får han inte ligga sängen och äta frolic, och fara ut och busa en massa... det får han göra här! :D
Men han gillar inte när man är högröstad eller bråkar, då springer han och gömmer sig under sängen och grinar...
Men snäll och väluppfostrad är han iaf!

Försök att aktivera henne (?) lite inomhus med att leta efter en rolig sak, lära sig lite konster osv, så kanske hon lugnar ner sig.

Min 7 månaders blir heller inte särskilt trött av fysisk motion, men om jag kör lite uppletande av grejer inomhus & finslipar på kommandon så blir hon trött ganska fort :)

Kan ju annars vara ett sätt att protestera på också, vill helt enkelt inte vara hemifrån..

Min vovve är den protesterande typen tyvärr, lämmnar jag i väg henne till hundvakr blir hon odräglig :crazy:..

Men om hundvakten är hos oss går det exemplariskt :)..

Den här hunden är blandras mellan Wachtel och Jämte... Min pappa skaffade henne som Jakthund, pappa tror att hon tränar sig själv!!!
Han har aldrig gått på kurs eller försökt träna henne, Jag hade henne 6 veckor förra sommaren och då kunde vi ha henne lös... Vilket pappa inte kan. Hon vill bara leka och ha all uppmärksamhet hela tiden när hon är här... Det spelar ingen roll om vi är hemma hos pappa för hon blir helt galen när vi kommer... Hon kanske tror att här händer det mer än hemma och då måste hon vara på hugget!!?? Inte vet jag! Men korkad det är hon iallafall....

Finns inga korkade hundar bara ägare som ej tar sig tid att aktivera dem..

Hundar blir oftast vad vi gör dem till!!!!!!!!!!

Finns inga korkade hundar bara ägare som ej tar sig tid att aktivera dem..

Hundar blir oftast vad vi gör dem till!!!!!!!!!!

Jag får väl då känna mig glad att det inte är min hund och att jag själv har en bra och väl aktiverad hund!!

Jo du kan ju inte hjälpa att vovven är under aktiverad hemma :).. Ge din pappa lite tips och råd kanske :)..

Det har jag försökt med sedan han skaffade hunden!! Han hoppas väl på att jag ska dressera henne!! Vilket jag inte alltid har lust/ork med....

Liknande trådar

Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 229
Senast: cambodia
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 775
Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 231
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Liten spinoff på Icke-hundägare. Känner att jag måste starta denna eftersom jag precis upplevde någonting som gjorde mig jäv-igt...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 498

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka