Jag älskar och älskar och älskar!

bananabambi

Trådstartare
Åh, jag bara måste få skriva av mig. Jag är så stormförtjust i min lilla unge, jag hade aldrig någonsin trott att man kunde känna såhär för ett barn!Sedan jag fick honom har jag väntat på den där perioden "alla" pratat om. Den när man är så trött på sitt barn, när man blir så arg och när man inte orkar. Men inte har det kommit någon sådan period (ännu). Jag är bara förundrad över hur jag kan vara så upp över öronen förälskad.

det som oroar mig är när nästa likka knodd kommer om en månad, hur ska jag få någon tid över att ens tänka på något annat, om jag ska hinna pussa och acka och oha och leka med en till? :crazy: Jag kan ju inte göra avkall på sonens tid :angel:

Nyss fick jag jordens goaste godnattpussar från honom, och jag bara smälter!

Allt som han gör får mig att bli så imponerad. Han är så duktig, han är så enormt snäll. Har haft feber och varit mosig idag, ändå har han knappt gnällt ens, leker lite halvintresserat och kollar på mig med mosiga ögon som säger "-Mamma jag mår inget vidare idag, men jag kan leka lite här själv om du vill plocka i köket".

Han är den raraste just för att:
~ Han väcker mig med ett "hu-huhhhh..?" på morgonen.
~ Han har fullt sjå att hinna med att pussa och krama pappa - mamma - vovven - pappa - mamma - vovven på morgonen.
~ Han är aldrig ledsen när han vaknar, bara kastar ut en hand och tjoar och pekar: "e-deee!!".
~ Man får så gosiga pussar när man ber om det, han tar tag i kinderna och riktigt suger tag i munnen på en.
~ Kramar får man också, och speciellt folk han "nästan" känner vill han krama. Och så blir han så generad efteråt.
~ Han har världens gosigaste armar/knän/fötter etc som man kan pussa på i evigheter.
~ Han blir så glad när han kan/får hjälpa till med något, och tar det på fullaste allvar att sortera tvätt/plocka ur diskmaskinen/sopa golvet.
~ Alla hans trix och konster är underbara! Han gör miner och härmar och pekar och kan så mycket och jag bli lika imponerad varje gång han visar sina trix.

Varför är just era knodds de bästa i världen?
 
Sv: Jag älskar och älskar och älskar!

Jag har ingen liten knodd, men efter att ha läst ditt inlägg blir jag för första gången i mitt unga liv lite sugen på att skaffa en. :love:
 
Sv: Jag älskar och älskar och älskar!

Men hallåååå!
Sånt där borde förbjudas!

Nu är man bebissugen som aldrig förr:eek::devil::D


Låter urmysigt!! *vill också ha*
 
Sv: Jag älskar och älskar och älskar!

Min kommer ut om en vecka och nu blev jag jättesugen på att se den...

men just nu är den underbar för att den
aldrig sparkar mig där det gör ont
gör så mysiga volter i magen
blir helt stilla när jag sjunger för den:love:
 
Sv: Jag älskar och älskar och älskar!

Åhh, nu längtar jag ännu mer tills mitt knott är färdigbakt o vill titta ut i världen!
Är hemma från jobbet för 3e dagen idag, jag bara kräks, kräks, kräks..... Jag är fruktansvärt oimponerad av att vara gravid o jag lääääängtar, lääängtar efter min bäbis o det du beskriver :love:!
 
Sv: Jag älskar och älskar och älskar!

Jag har aldrig tyckt om bebisar innan jag fick min egen, mamma trodde nog att hon aldrig skulle få barnbarn :D Än idag jag jag tycka att andras barn är lite skrämmande. Tror att det beror på att små barn alltid gjort mig osäker :crazy:

Men det är en enorm skillnad med sitt eget bar, och jag är glad över att jag fick honom :love:
 
Sv: Jag älskar och älskar och älskar!

Jag har tvåan i magen, väntas komma runt den 30:e juli, och jag är nyfiken som aldrig förr! Samtidigt är det kluvet, för jag gillar magen också :crazy:
 
Sv: Jag älskar och älskar och älskar!

När ska du ha?

Förra gången ville jag att ungjäkeln skulle ut! Jag var så dålig och låg inlagd och bara ville ifrån sjukhuset.

Den här gången är allt så spännande. Hur kommer det börja? När börjar det? Jag njuter av att vara stor, det gör mig ingenting att det är varmt ute eller att magen är tung. Jag är inte sjuk och det är så underbart att vara gravid då!
 
Sv: Jag älskar och älskar och älskar!

Jag vet precis vad du menar, har haft en oförskämt bra graviditet och skulle gärna göra om det direkt (fast man kanske ska kolla vad som kommer ut först också :D)
 
Sv: Jag älskar och älskar och älskar!

Det häftiga är att när nästa kommer, så bara växer kärleken och räcker mer än väl till båda.

Och det blir inte mindre när de blir äldre.
 
Sv: Jag älskar och älskar och älskar!

Kan du lova det? :angel:

Jag förstår inte hur det är möjligt att jag ska kunna tycka om en liten unge lika mycket som denna, men jag förstår ju att det på något sätt måste vara möjligt. Men ändå, det känns så - fullt, i mig redan.
 
Sv: Jag älskar och älskar och älskar!

Kärleken blir ännu starkare när man kan kommunicera med barnen t ex. Det är ofattbart!
 
Sv: Jag älskar och älskar och älskar!

När ska du ha?

Förra gången ville jag att ungjäkeln skulle ut! Jag var så dålig och låg inlagd och bara ville ifrån sjukhuset.

Den här gången är allt så spännande. Hur kommer det börja? När börjar det? Jag njuter av att vara stor, det gör mig ingenting att det är varmt ute eller att magen är tung. Jag är inte sjuk och det är så underbart att vara gravid då!

Ja, jag vill att ungjäkeln ska ut!! bf 7/9, så jag har ca 10v kvar.. Rinde Mvc men min barnmorska var ej där idag, kommer imorgon så jag får prata med henne då, hon jag pratade med idag rekommenderar bara tabletter men dom hjälper ej på mej.. :( (postafen ger knappt effekt, fick andra receptbelagda men de spydde jag bara värre av o fick inte behålla nåt öht..) Det blev bättre efter v.20 o har inte mått så här dåligt på 2 mån. Oftast klarar jag iaf av att vara kvar på jobbet men nu har jag varit hemma 3 dar o klarar knappt av att prata i telefon för då går kräkreflexen igång :mad:

Jag vill verkligen njuta o inte klaga, jag är ju så glad över magen samtidigt, men detta gör mej så matt o orkeslös o irriterad. Jag längtar oerhört efter bäbis o vill bara slippa vara gravid! Men det är samtidigt väldigt mysigt när det sparkas o lever om därinne :love: , men inte kommer jag bli ledsen om bäbis anser sej vara färdig några veckor innan bf, jag vill inte gärna gå längre än nödvändigt såhär..

Hoppas på att nästa graviditet blir bättre! Konstigt, jag mår piss o bäbis har jag inte ens träffat än, men är redan på det klara med att jag "glatt" kommer genomlida detta igen! Människan är en konstig varelse... :smirk:
 
Sv: Jag älskar och älskar och älskar!

Kan du lova det? :angel:

Jag förstår inte hur det är möjligt att jag ska kunna tycka om en liten unge lika mycket som denna, men jag förstår ju att det på något sätt måste vara möjligt. Men ändå, det känns så - fullt, i mig redan.

Jag garanterar det.

Jag trodde inte det fanns en chans att älska någon så mycket som jag älskade min förstfödde, men se, det kunde jag. Hans syster har lika stor plats i mitt hjärta. Eftersom de är olika individer älskar jag dem på olika sätt, men det finns kärlek så det räcker.
 
Sv: Jag älskar och älskar och älskar!

Det har jag också märkt, det blir så himla annolunda när man kan förstå vad han vill, och när han förstår mig.
 
Sv: Jag älskar och älskar och älskar!

Jag tror också man kan älska barn på olika sätt, och det behöver ju inte vara negativt.
 
Sv: Jag älskar och älskar och älskar!

Jag har 3 barn. Och kärleken har räckt till dem alla.
Nu har jag dessutom blivit mormor!!!
Hon är bara 2 och en halv vecka, men hon är nog det finaste som finns!
Så nog räcker ens kärlek till många:D
 
Sv: Jag älskar och älskar och älskar!

Vad otroligt mysigt det låter. Jag tycker det låter som en supermysig kille som fått en supermysig mamma! :)
 
Sv: Jag älskar och älskar och älskar!

Vet precis vad du menar!!!!! Jag bara ääääälllllsssskkkkaaarrrrr :love:min dotter men jag är också gravid i vecka 27 så i bland tycker jag att det hon gör- INTE HON är jobbigt!!! Förstår inte heller hur man ska kunna ge så mycket kärlek till en till och ändå få lite över till sin karl:angel: ha ha!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 365
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 821
Senast: gulakatten
·
Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 142
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 596
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp