Jacson legano

A

aetm

Hejsan, behöver lite hjälp nu och hoppas någon bill hjälpa mig.
Hur är jacson legano sadlarna? är dom jätte svängda eller normal?
Behöver så mycket info om den så fort som möjligt.
/ fanny

Sv: Jacson legano

Jag har precis köpt mig en sån :)
Dom är aningens mer svängda än de äldre Jacson och små i vidderna.
Sadlen är så himla skön, det känns inte som att man sitter i en sadel ens :)
Det "tråkiga" är att det bli fort märken efter stiglädren men det beror ju på att den är helt i kalvskinn.
En mycket välarbetead kvalitetssadel :)

Här ligger sadeln på mitt sto som har ganska rak rygg och mycket manke, den är för vid för henne och ser därför mer svängd ut.
28671903.jpg

Jag har ju provat en Jacson Legano på Bellie, och den var för svängd för henne. Jag skulle säga att den är något svängdare än Wintec hopp. :)

Jag har en Legano till min häst. Den är till NÅGOT svängda ryggar. Numera har min dam raknat, så min måste bytas ut... Dessvärre.
Skön sadel!

Har också en men upplever den inte som liten i bommen, inte i jämförelse med de andra jacson sadlarna för den är ju tvärtemot dem. Jag har normal och han har 12 24 i Amått. Han är också sväng lite överbyggd och markerad manke. Men vad gäller sadeln i sig så är den en dröm...

snygg sadel fölr priset och med riktigt bra läder som man får bra grepp i! dock upplever jag det väldigt smal i kanalen:crazy: provade en senast i går på ena ponnyn, men funkade inte alls pga av detta.
Har dock en bekant som fixade till detta med hjälp av sadelmakaren som (fråga mig inte hur) lyckades bredda kanalen....

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 396
Senast: KesoNeso
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 273
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 218
Senast: lirco11
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 875
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2