Jacson Läderboots

I

Ishest

Är dem något att ha?:angel: Hur påverkar dem frambensaktionen, uppåt eller framåt?
Ni får gärna ge tips på boots som påverkar steget uppåt och som inte är så dyra...:D

Sv: Jacson Läderboots

Jag tycker dom verkar vara ren skit faktiskt! Köpte dom en gång för att dom var billiga (ca 500 tror jag), men dom hade så fruktansvärt dålig passform så dom lämnade jag tillbaka dagen efter. Satsa på ett par Top reiter i gummi istället för bara ett par hundralappar mer! Boots som spänns fast på hoven ger ett mer "upp steg" än tex klockor.

Jag har sånna och på min ena häst sitter dom jätte bra men på min andra åker dom av hela tiden. Så passformen beror nog på hur hoven ser ut. Kanske är bra o testa ett par innan du köper dom, så du vet om de sitter kvar eller inte. För när dom väl sitter så är dom ju bra!! :)

Jag tycker Jacson är värdelösa. Min häst snubblar på dem och de flyger åt alla håll och kanter (om inte JAG gör det, pga att hästen snubblar på dem.....). Har istället köpt ett par G-boots, som visserligen är dyra, men som fungerar otroligt mycket bättre.

Vill du ha boots som påverkar aktionen mera uppåt än framåt, så skall du försöka hitta boots med vikten koncentrerad till trakten, till exempel G-boots (Jacson också för den delen, men de har ju ovan beskrivna nackdelar.....). Gummiboots av typ "klockor" är sämst i detta avseende.

Är dem något att ha?:angel: Hur påverkar dem frambensaktionen, uppåt eller framåt?
Ni får gärna ge tips på boots som påverkar steget uppåt och som inte är så dyra...:D

Jag hade ett par, men ena flög av vid en passläggning så jag skulle inte ge mkt för ett par sådana till...

Har också haft ett par Jacson men sålde dem efter att ha provat de två gånger för att det bara ramlade av, första gången höll hästen på att få den i huvudet när den kom flygande, så jag sålde dem.

Jacson blyboots påverka aktionen mera uppåt än framåt, men det beror ju lite på hästen om det märks.
Även jag har ett par Jacson och de är ren skit! Ingen passform alls och sitter urdåligt! Inte värda pengarna!

/Malin

Håller med Freyr och alla ni andra som tycker att Jacson bootsen inte håller alla förväntningarna.
Jag har bojkottat dem helt och kör istället med Top Reiters Magic Boots istället, lite dyra var de att köpa visserligen, men de är MYCKET bättre!

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
770
Senast: Ajda
·
Mat Det bidde ingen cykelsemester uppåt Gävle till, utan det blir Ängelsberg-Västerås-Sala-Garpenberg-Falun. Eftersom datum är bestämt (v...
Svar
13
· Visningar
494
Senast: JohannaB
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 564

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024