ja ska tävla..

ZanMiguel

Trådstartare
imorrn... :d..å ja undrar om de e nån slillnad på koppelräcke eller vanligt räcke??!de bör ju inte vara de...å har ni nå tips om hur man inte är rädd för att hoppa mur??!och nå bra sätt att coola ner sig innan man ska in på banan..ja e så j*vla närvös....kra´mar :love:

Du kan tänka att muren är som en vanlig oxer eller ett stigsprång. Hindret är byggt för att se maffigt ut men om du vet att hästen du ska rida klarar av att hoppa murar så är det ju bara att slappna av och lita på hästen.

Äh coola ner dig och ha is i magen ,det fixar sig alltid när man väl kommer in på banan juuuu.... :D Rid an på muren som om de vore vilken hinder som helst. det gör jag så min häst inte känner att jag tvekar. om den känner att du tvekar så stannar den kanske istället så rid på du och lycka till!

------------------------------

Star quality all over my name

Som min förrförra ridlärare sa när folk var
nervösa inför tävling: iiiiis i magen. ;)
Tänk inte på muren som en läskig mur
utan en hela vanlig oxer eller så istället. :)

O lycka till förresten! :banana:

Jag vägra ut mej på tävling pga. av mur :smirk: . Tänkte på den hela banan, ända fram till muren. Felfritt fram tills den dock. Fick två stopp, kom över på tredje. Blev så glad och tappade ALL ridning, så jag fick ett stopp på nästa hinder också.

Träna på mur inför näst tävling ist. ;)

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 996
Senast: Flixon
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 312
Senast: Alexandra_W
·
Hoppning Hej bukefalos! Har läst massor här inne i flera år utan att våga mig på att kommentera men nu har jag en viktig fråga som jag skulle...
Svar
5
· Visningar
1 443
K
Hoppning Rider på ridskola i en grupp som fungerar jättebra. Men nu e det så att jag missat några gånger som jag ska få rida igen i en annan...
Svar
8
· Visningar
2 527
Senast: Whiplashr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama