J-vla veterinär!!!!!

TinyWiny

Trådstartare
Var med en av katterna hos vet. idag eftersom han skadat sin tass, när han fått lugnande så sa vet. att hon skulle lägga lite lokalbedövning eftersom det skulle göra ont annars...
Ja han ska ju inte behöva ha mer ont än nödvändigt säger jag då,(syftar på att han har tillräckligt ont som det är)
Varpå hon svarar nja jag tänkte mer på mej själv eftersom han kanske flyger på mig om det gör ont:eek: :eek: :eek:

Hur tänker människan:confused:
Blir så ledsen och arg när tom. en vet. säger så:eek: fattar mycket väl att hon var rädd om sig själv men det är väl ändå för kattens skull man ger bedövning eller:confused:

Sv: J-vla veterinär!!!!!

Det var ju lite klumpigt uttryckt. Det hade hon ju kunnat hålla inne med även om hon tänkte det.

Visst, kanske inte dagens smartaste kommentar, men ärligt talat - vad blir bättre i situationen av att du beklagar dig här på Buke? Hade det inte varit bättre att säga detta till din veterinär direkt istället?

Tror du inte hon menade det som ett skämt? Ibland kan man ju skämta fast man håller en allvarlig ton. Jag hoppas det iaf. :crazy:
Klart man inte vill att katten ska flyga på en men syftet med bedövningen är ju att göra det smärtfritt för djuret.

Håller med Heulwen, menade hon det inte som ett skämt?
Tog du upp det med veterinären? det var det bästa du kan göra, att beklaga sig här är tyvärr inte så konstruktivt.

Givetvis frågade jag henne om det inte var viktigast att katten inte hade ont! Vilket hon inte gav något svar på...
Den här tråden var inte menat som ett beklagande utan att jag blir så arg när tom. en vet. inte tycker att en katt´s väl och ve är viktigt:eek:

Tyvärr är det ju fortfarande så att alltför många ser katten som ganska onödig att lägga pengar och tid på:(

Det var det jag reagerade på!!!!

För mej är det lika viktigt oavsett vad det är för djur att djuret mår bra! och när man då får ett sådant bemötande så blir jag arg och ledsen..trodde faktiskt att veterinärer hade ett sundare sätt att se på djuren

Det finns dessvärre en del veterinärer som valt fel yrke, man får välja veterinär med omsorg!

Jo så är det nog:(
Min vanliga veterinär var hemma för vård av sjukt barn, och den andra kliniken hade stängt för utbildning.

Jag har ingen bra erfarenhet av distrikts veterinärerna innan heller, men i det här läget var jag tvungen, katten kunde ju inte gå och vänta hela helgen och ha ont:crazy:

Tyvärr gjorde ju detta att jag nu är än mer övertygad att det är värt att åka de många milen till ett annat djursjukhus när det är sådana här lägen, för till distriktarna vill jag inte åka till mer:mad:

Jag tycker att du överreagerar.
Hade hon inte brytt sig om katten så hade hon
bara bett någon att hålla fast katten utan att
ge den någon ytterligare bedövning.
Veterinären har inte gjort något fel i behandlingen
av din katt och det enda du kan klaga på är att
veterinären uttryckte sig klumpigt.

Det skulle ju vart betydligt jobbigare även för veterinären än att ge den en spruta..
Om vet. uttrycker sig så tycker inte jag det är bara klumpighet, det speglar även hennes inställning.

Ja alla får tycka som de vill...

Jag tycker att som människa har man ett ansvar gentemot djuren, det innebär bland mycket annat att inte utsätta dem för onödigt lidande.

Det var väldigt klumpigt uttryckt, även om hon inte menade så (det vet ju inte vi) så låter det som att hon är väldigt självisk och skiter i att katten har ont. Visst är det jätteviktigt att veterinären undviker yrkesskador men att säga så... :eek:

Var med en av katterna hos vet. idag eftersom han skadat sin tass, när han fått lugnande så sa vet. att hon skulle lägga lite lokalbedövning eftersom det skulle göra ont annars...

Så ni tror att hon skulle lägga lokalbedövning för att annars skulle
det göra ont...på henne?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 958
Senast: Anonymisten
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 101
Senast: alazzi
·
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 316
Senast: Hoarfrost
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 541
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar