italiensk vinthund

Sv: italiensk vinthund

Gå in på alltomhundar.com eller vinthund.com
Där finns det mycke att läsa om dom och många som har dom!

Har hört att rasen är väldigt splittrad just i det mentala avseendet, man kan antingen få lyckan med en totalt översocial gosegris till italienare eller en ängslig och nervös. Har träffat båda typer, men en rastypisk italienare är guld värd :D

http://www.sriv.se

Såg valpar på blocket för 10 000...har ingen aning om ifall det är normal pris, "status" på valparna etc...men det är ju någon indikation i alla fall...

blocket ska man aldrig köpa hund från..e en massa oseriösa..kommer att ha från en reggad uppfödare

Förvisso, men det kanske ändå är ett "normalt" pris...visar ju kanske lite var nivån ligger i alla fall....

I detta fall var det endast hanvalp kvar och utställningsmässigt har jag ingen aning...och inte heller om de var trevliga, registrerade etc...Inte precis så att jag rekomenderade just denna uppfödare/valpkull (även om jag inte heller har något som säger att det inte är en seriös uppfödare, vet inget alls om vem det är)

ingen aning om vad priset ligger på, men rasen är ju liten så jag tror inte det är en billig ras att föda upp.
Så jag skulle tro iaf runt 10. 000:- för en valp.

Hej!

Vanligt pris är ca. 10 000 skr för hanhund, och 12 000 skr för tik. Men det finns säker dyrare av olika anledningar. Ang. blocket; Samma kväll som min dotter tingat sin valp, såg jag att han sedan ett par dagar var utannonserad på blocket. Vi var mycket glada att ingen annan hunnit före. Uppfödaren är absolut inte oseriös. Medlem i både SKK och Sriv. Har flera välskötta fina hundar och samarbetar med en annan närbelägen kennel.

Mvh

Fast det finns bra kennlar som annonserar på blocket också, det är inte enbart oseriöst.

Jag har en italienare. Italienarna är underbara, men något vilda känguruapor med vingar. Ingenting för den nervsjuke! ;) Däremot är de otroligt hängivna sin närmsta familj och är väldigt sociala även mot människor utanför flocken. Rädsla och nervositet betraktas som fel.

En italienare är istället full av mod (tyvärr också övermod) och ägaren till en italienarvalp måste se till att ha fria landningsytor i bostaden för att förhindra benbrott. När andra valpar har fullt sjå att ta sig upp och ned för låga soffor så FLYGER den smidiga italienaren hejdlöst från ryggstödet på soffan och ned i fåtöljen som står en och en halv meter bort.

Hej!

Ni som undrade var priset ligger på en valp, så är det runt 10.000 kr. Jag har sett allt från 7 000 - 13.000 kr, så det kan vara olika. Men runt 10.000.

Men köp aldrig en hund från Blocket!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Blev påmind om detta när jag läste den andra tråden om små hundar, där English Toy Terrier togs upp. Har också funderat på att...
Svar
2
· Visningar
643
Senast: geting
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 814
Senast: Maniac123
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 060
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 482
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka