Istället för räkost?

pepp

Trådstartare
Brukar göra en väldigt god fisksoppa med rotfrukter, saffran och räkost.
Tyvärr tål inte min karl nåt med ost/mjölk/laktosfritt, så det blir havreersättning till allt.

Vad kan jag ersätta räkosten med? Den ger ju en del av den goda smaken :)
 
Sv: Istället för räkost?

En tärning fiskbuljong, den är nog fri från allt mjölkigt. Hur det är med de flytande buljongerna får man nog läsa på varje.

Man kan koka riktigt fin buljong själv på räkskal också, men det luktar rätt starkt.
 
Sv: Istället för räkost?

Sant! Vill ju ha den lite krämiga känslan på soppan också, men då kanske jag kan testa havregrädde!
 
Sv: Istället för räkost?

Krämig känsla län uppnås utan laktos produkter genom att slänga i en potatis som får kokas sönder.
Tips från Medelhavsköket.
 
Sv: Istället för räkost?

Jag brukar ha fiskfond(färdig eller hemgjord) i min fisksoppa med saffran och istället för att ha redning eller mjölkprodukter i serverar jag den med aioli. Det passar verkligen super till och när man rör ut aiolin i soppan blir den redd.
 
Sv: Istället för räkost?

Finns hummerfond i affären som passar super till fisk. Sedan kan man ju med fördel slänga i en näve handskalade räkor precis innan soppan är klar.
 

Liknande trådar

Mat Jag förstår inte, några saker runt de läskvarianter som kallas för energidryck. Jag började fundera på de här frågorna, när en...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
8 659
Senast: TinyWiny
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 497
Senast: Niyama
·
Mat Jag har råkat missförstå annonsen hos en producent i reko-ringen och beställt 400 g mozzarella istället för 200 g. Normalt brukar jag...
2
Svar
25
· Visningar
2 011
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 148
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp