K
kangaroo
Har skrivit här förut om min travarvalack. En duktig kille som gjort två starter med fina tider och lysande recentioner.. Men sen då..? Han har haft en tendens att vilja galoppera vid tempoökningar (aldrig gjort tidigare), får ont i länden efter hårdare jobb och har börjat skjuta rygg och sparka bakut i vagnen..! Det verkar inte som om han är less för han vill springa och jobba, han älskar när han får jobba och när man pysslar med honom men ändå när han ska ta i så "spårar" han ur med att antingen slå eller galoppera. Hästen har alltså ont, eller????
Jag har varit hos veterinär sammanlagt 4 gånger senaste två månaderna och gjort böjprov(helt ren!), ultraljudat och röntgat ryggen(utan defekter!), massör och equiterapeut har gått igenom honom och hittar inga fel förutom ngt spänd i muskulaturen som blivit bättre med massage och laser. Många tusen kronor fattigar undrar jag så vad som är fel. Han travar kanon fortfarande förutom vid tempoökningar eller när han får ta i lite extra som tillexempel vid backe. Vad skall jag göra nu??
Tips mottages
Jag har varit hos veterinär sammanlagt 4 gånger senaste två månaderna och gjort böjprov(helt ren!), ultraljudat och röntgat ryggen(utan defekter!), massör och equiterapeut har gått igenom honom och hittar inga fel förutom ngt spänd i muskulaturen som blivit bättre med massage och laser. Många tusen kronor fattigar undrar jag så vad som är fel. Han travar kanon fortfarande förutom vid tempoökningar eller när han får ta i lite extra som tillexempel vid backe. Vad skall jag göra nu??
Tips mottages