Islänska Låtar !

I

Icelandichorses

Jag "efterlyser" namn på islänska låtar .

Bland annat dom som spelades på Vm, och andra islänska låtar .

Så om du vet namnet på någon/några låtar är jag
välldigt tacksam om du skriver :)

Sv: Islänska Låtar !

Papar - Riggarobb spelades på VM.

sen kan du ju alltid ladda ner Sálin hans Jóns míns, Írafár, Í Svörtum Fötum, Björk, Sugarcubes osv.

Svíþjóð skrev:
Papar - Riggarobb spelades på VM.

sen kan du ju alltid ladda ner Sálin hans Jóns míns, Írafár, Í Svörtum Fötum, Björk, Sugarcubes osv.

Är detta artister eller låttitlar.. :angel:

Vill gärna ha flera förslag, kan även vara popiga islänska bra låtar. Men gärna islänska folkvisor. Massa förslag tack :bow:

Vi sjöng om "lilla flugan" när jag var där på semester sist....Minns inte vad den heter på isländska dock.
Men du har ju klassikern "ridum ridum" (nej, jag använder inte rätt 'd')!

Äsch, jag har ju en massa skivor med isländsk folkmusik, komer inte på några...

Hmm: Sofdu unga ástin mín, Maístjarnan, módir mín i kví... några st iaf!

Snälla, försök komma på namnen, vill så gärna ha :d

Svíþjóð skrev:
artister :)
jag skulle ha skrivit tydligare :rofl:

Hihi, det är ju lätt för dej.. ;)

Ska se om jag hinner hem och leta upp dem idag!

/E

Vad heter låten som spelades på vm, som dom sjöng om islandshästen på engelska tror ja de var ? :confused:

assa skrev:
Äsch, jag har ju en massa skivor med isländsk folkmusik, komer inte på några...

Hmm: Sofdu unga ástin mín
Är det den där texten går nåt i stil med "spöket står i fönstret och tittar på dig" eller är jag helt ute och cyklar nu?

Jag vet inte, har inte översatt den. Hmm, måste undersökas! Ska kolla det när jag kommer hem i helgen, då ska jag också kolla upp flera låttexter.

Det är ju en vaggvisa, så det verkar lite skumt, men å andra sidan är ju islänningarna som de är med sina älvor o troll, så barnen kanske tål sånt :smirk:

Jag sitter på Dc++ och letar efter islänsk musik. Men har svårt att hitta något, vet inte vad jag ska söka på.. :crazy: Men hittade ett band som heter Bubbi, namnet på låtarna låter lite islänska tycker jag. Är det någon som het om det är ett islänskt band??
Vill så gärna ha massa, så säg till om ni vet vad jag kan söka på!! :)

Föresten, det är ingen som vet om man kan ladda hem något program där man kan lära sig islänska? Mkt tacksam för svar :bow:

Bubbi känner jag igen som isländsk, men har ingen aning om hur de/han låter... :)

Av erfarenhet vet jag att isländsk musik kan vara lite svårt att hitta på internet, så jag införskaffade några skivor för några somrar sen. :D

Ett band till som inte är nämnt ovan är förresten Skítamórall!

Bubbi är en isländsk artist, han är/var med i bandet Utangarðsmenn också). KK (Kristján Kristjánsson) är en ganska populär artist mot blues hållet.

Till Icelandichorses: Papar spelar mycket låtar som är mer mot folkvisehållet, blandat med en del pop och irländsk folkmusik

/Sara

assa skrev:
Jag vet inte, har inte översatt den. Hmm, måste undersökas! Ska kolla det när jag kommer hem i helgen, då ska jag också kolla upp flera låttexter.

Det är ju en vaggvisa, så det verkar lite skumt, men å andra sidan är ju islänningarna som de är med sina älvor o troll, så barnen kanske tål sånt :smirk:
Det är just det jag har för mig, att det är i en vaggvisa som texten går ungefär så....

Liknande trådar

Övr. Katt På sorglig och förekommen anledning hänger jag just nu mycket i FB-grupper där man kan efterlysa försvunna katter, både den grupp som är...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 670
Senast: Capybara
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 357
Senast: Sesca
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 117
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 190
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka