Islandshingst och dna

A

Annab79

Jag funderar på att betäcka mitt islandssto med en äldre hingst.
Läser man på WF så står det under dna:Inte möjligt att bevisa rätt stam eftersom DNA analys för föräldrar inte finns.
Men hingstägaren säger att hingsten har licens att betäcka obegränsat antal ston, men den nya regeln säger väl att man måste kunna bevisa vilka hingsten föräldrar var? Och de är ju döda? hur funkar det?
Den får väl betäcka och jag får en reg. avkomma?

Sv: Islandshingst och dna

Kontakta SIF´s avelskansli. Det brukar också läggas ut listor på SIF´s hemsida över dom hingstar som har betäckningslicens för innevarande år.

Sv: Islandshingst och dna

Om det är en äldre hingst gäller väl inte DNA-kravet för honom? Det var väl inte så många år sedan som det kravet infördes?

Men kolla att han har betäckningslicens ändå!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 868
Senast: mars
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 928
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 517
Senast: Gunnar
·
Gnägg Vad skulle du döpa den till då? :D Och är namnet något du bara tagit ur luften, eller beror det på vad fadern och modern heter? Och i...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
17 545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka