Islandshästsadel till distans?

P

Pandora

Jag har letat efter en ny sadel åt min ponny (connemara) jättelänge, och testat allt ifrån stübben-sadlar till bomfria sadlar, men ingen har han gillat/legat särskilt bra.. och så idag testade jag en islandshästsadel på honom och den satt perfekt, och han gillade den! Men jag undrar, hur lämpar de sig för distans? Den är skön att sitta i och man kommer väldigt nära hästen.

Sv: Islandshästsadel till distans?

om sadeln passar din häst så var glad att du hittat en! så länge sadeln ligger bra och ni trivs med den bägge två så rid på som vanligt! bara för att det är en islands-sadel behöver den inte ligga på en islandshäst lixom! min kompis med en arab lånar min gamla islandssadel till sin pålle och det funkar utmärkt! dessutom är ju många islandssadlar anpassade för långturer.... :bump:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 052
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 968
Senast: Sasse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 105
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar