Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur fungerar era Islandshästar vid ryttarbyte?
Men flera olika ryttare i veckan, typ medryttare eller dela häst?
Annan ryttare under en begränsad tid, t.ex. när ni reser bort?
För dem som är intresserade av att rida islandshäst så finns det nog alltid rätt typ av häst - det bör "stämma" mellan häst och ryttare, de bör komplettera varandra och hästens temprament bör stämma överens med vad den skall användas till (vilket jag tycker gäller även andra raser - även om deras grundgångarter kanske inte påverkas på samma sätt så påverkas hela harmonin hos ekipaget om det inte stämmer mellan häst och ryttare.Är Islandshästen en häst för alla? Alla på en gång, eller bara en i taget?
MIn häst fungerar inte för ryttarbyte - det är i grund ohc botten en spänd häst även om det kanske inte märks längre. JH provade honom för några veckor sedan och kunde konstatera att jag nog red hästen bättre än honom just för att han spänner sig för den nya på ryggen. Alltså inte för att jag på något sätt skulle vara en jätteduktig ryttare utan för att hästen och jag känner varandra.Hur fungerar era Islandshästar vid ryttarbyte?
Det beror på vad man är ute efter med hästen ohc hur hästen är som individ osv. Men jag tror att om man är ute efter en rejäl utveckling av hästen så är det i de flesta fall hämmande med flera ryttare. Å andra sidan så kan ryttare också komplettera varandra och vara duktiga på olika saker...Men flera olika ryttare i veckan, typ medryttare eller dela häst?
Återigen individbaserat - men jag skulle kunna tänka mig det om jag var borta en längre tid och rätt person ville rida hästen. Men om det handlade om två tre veckor så skulle hästen få vila - kanske gå som handhäst.Annan ryttare under en begränsad tid, t.ex. när ni reser bort?