Sv: Islandshäst på foder?
Har det inte varit lynne så har det varit andra problem , såna man sett och såna man inte sett från början.
Goa hästa flera av dom , men gångarter och eksemproblem......
Säger som en del, hellre ställa av än lämna på foder.
Jag tror inte bara att det beror på var man bor. Här nere kan det också vara ganska svårt. Under alla år som jag sett mina kompisar leta/hittat foderhästar så har ingen varit nån bra häst.viljan skrev:Av egen erfarenhet kan jag säga att det är nästan hopplöst att försöka hitta en islandshäst att ta på foder. Även om jag har erfarenhet, är seriös, har ambitioner, tillgång till lösdrift och stallplats med islandskompisar och referenser så är det näst intill omöjligt. Jag har försökt i över ett år nu. Tror dock att största problemet för mig är det geografiska. Många säger att jag bor på "fel ställe" när jag svarar på annonser. Sen är det bra att ha dom rätta kontakterna. Då kan det funka. Jag hittade ett sto i mina regioner som tyvärr har problem med sin kropp. Annars hade hon varit jättemysig. Men lycka till i ditt sökande
Har det inte varit lynne så har det varit andra problem , såna man sett och såna man inte sett från början.
Goa hästa flera av dom , men gångarter och eksemproblem......
Säger som en del, hellre ställa av än lämna på foder.