Islandshäst klubbar!

T

Tvistjarna

Vilken islandshäst klubb är ni med i?
Jag är med i KAPPI :D
Är eran bra ?
Ordnar den många tävlingar?
Har den någon hemsida på internet ?? :D
*nyfiken*

Sv: Islandshäst klubbar!

Jag är medlem i Mökkur Ryttarsällskap.
Jag tycker vi klarar oss bra och har haft hyfsat mycket aktiviteter det senaste året. De tävlingar vi hittills ordnat är inofficiella skojtävlingar med fina priser.
www.mokkur.com

/Malin

Midur å Bifrost är de klubbar jag varit med i längst men i år har jag betalt in till Nordur å Bifrost.
Bifrost(min "huvudklubb") har 2 regionala tävlingar detta år samt ngn klubbtävling(kanske blir fler men har ingen aning om det i dagsläget, man kan ju hoppas :) )
Nordur är nya så jag vet inte hur mkt tävlingar de planerar, en istölt är nu i april iaf.
Länkar finns på bukefalos har jag för mej.

Jag är med i Bjarg.
Det är en bra klubb men tyvärr blir aktiviteter ibland inställda p g a för få anmälningar, bl a ställdes vår planerade tävling i höstas in.
www.bjarg.just.nu

Hej
Är med i Gandur. Och nu på söndag 20/3 anordnar Gandur Islandshästens dag på Helsingborgsridhus.
Kram Suss

Jag är med i Stormur. Tycker att det är en bra klubb.
Dom anordnar hyffsat med tävlingar...det är en den 2 April i vallentuna.

www.stormur.nu

Jag är huvudmedlem i landi och stödmedlem i Vaengur och Djarfur :D. Tycker att alla dessa är bra. Har varierat under årens lopp mellan huvudmedlemskap i Landi eller Vaengur, medans jag bara blev stödmedlem i Djarfur förra året för att få tävla på en av deras tävlingar.. :angel: :p Men eftersom den sen visade sig vara en rolig o kreativ klubb så vill jag fortsätta med mitt stödmedlemsskap även i år.
Alla dessa tre klubbar ordnar en hel del tävlingar, kurser och har annat. De har även varsin tidning, vilket är kul eftersom flera klubbar i dag slutat med sin :smirk: .
www.landi.se
http://www.go.to/djarfur
http://come.to/vaengur

Jag är med i Jarnhestur.
Tycker att klubben är jättebra med rolig sammanhållning ute
på tävlingsbanorna.Jarnhestur arrangerar flera tävlingar per år och flera kurser med duktiga instruktörer,och även långritter.
En klubb att rekommendera:D

www.jarnhestur.nu

Hyffsat med tävlingar, ja med 5 st per år borde det vara mer än hyffsat. ;)

Vilken islandshäst klubb är ni med i?
Nattfari

Jag är med i KAPPI

Är eran bra ?
Ja, annars skulle jag byta

Ordnar den många tävlingar?
Ca 2 per år, i år är det en regional och en lätt. Dessutom kurser mfl aktiviteter. Läs mer på hemsidan

Har den någon hemsida på internet ??
www.nattfari.com

*nyfiken*

Jag är med i Járnhestur å är stödmedlem i Vaengur!
Járhestur e bäst! Vaengur har ja inte så mycke erfarenhet av än.. men dom e nog bra:D

Jag är med i Mökkur Ryttarsällskap, liksom Freyr. Vi är ganska många här på Bukefalos men jag vet att vissa föredrar att hålla sig anonyma. :angel:

Vi är en ganska liten klubb än så länge vilket gör att det finns en enorm möjlighet att själv vara med att påverka. Alla medlemmar uppmuntras att komma med idéer om tävlingar och kurser och andra aktiviteter, och många har redan gått i uppfyllelse och blivit traditioner! Exempelvis Halloweentrail, Luciatävling (lätt fyrgång), märkestagning, kurser i utfodring, tänder, fotokurs, m.m.

Vi har en hemsida som Freyr länkat till högre upp i tråden också. Det tråkigaste med hemsidan är att det är jag som är webmaster så jag kan aldrig bli överaskad med några roliga uppdateringar. :D

/Erica

Jag är med i Framtid och är stödmedlem i Dyggur.

Det anordnas rätt mkt i Framtid. Vi ska ha en del tävlingar men sen ska det startas en kadriljgrupp, (ni såg väl i Islandshästen om iskadriljen i Cloetta Center ;) ) vi har träningstävlingar o lite annat smått o gott. Hemsidan får ni gå in på via SIF´s hemsida för den adressen lär jag mej aldrig!

jag är med i Framtid jag med.

Hehe den där kadriljgruppen ska jag vara med i :smirk: Egentligen anmälde jag mig till ungdomsgruppen men de vart ju ihopslagna. Är nervös faktiskt, känns inte som pållan kommer vara tillräckligt duktig som alla andra

Ajda skrev:
jag är med i Framtid jag med.

Hehe den där kadriljgruppen ska jag vara med i :smirk: Egentligen anmälde jag mig till ungdomsgruppen men de vart ju ihopslagna. Är nervös faktiskt, känns inte som pållan kommer vara tillräckligt duktig som alla andra

Jaha det är du från Motala =) Malin pratade om nån därifrån! Har du msn så får du gärna lägga till mej. PM:ar min mejl

Liknande trådar

Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Roheryn
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 702
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 050
Senast: Bison
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
701
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka