Islands sak är numera Vår (min) sak

Hoppas att Islands kommentatorer får ett bås i Paris nu! Alla länder fick studio framför Eiffeltornet, utom Island som sitter i ett industriområde utanför Reykjavik :mad:

Nja det där var väl en sanning med modifikation. Inget land "fick" en studio framför Eiffeltornet. Tv-bolagen betalar många miljoner för att ha en studio där.

Jag vet inte, men jag gissar att isländsk tv har gjort samma prioritering som exempelvis TV4. Dvs att av ekonomiska skäl inte ha en studio på plats.

:D

Skarmavbild%202016-06-28%20kl.%2011.17.33_zps8emjhax0.png

Ja jag vet att det är ekonomin som ligger bakom, men tydligen hade TV4 först hävdat att de "fick bättre kvalitet" på sändningarna från Sverige-studion. Det var en ironisk kommentar från min sida alltså.

Ja jag vet att det är ekonomin som ligger bakom, men tydligen hade TV4 först hävdat att de "fick bättre kvalitet" på sändningarna från Sverige-studion. Det var en ironisk kommentar från min sida alltså.

Ja det förstod jag :) Det var ju egentligen inte heller det frågan gällde utan ifall alla länder utom Island "fått" en studio eller inte :)

Så vacker fotboll de spelar :love: jag trodde det var kört efter straffen men glad att jag hade så fel ;)
Jag tycker Sigurdsson kan bli svensk, han pratar ju redan svenska :p

Så vacker fotboll de spelar :love: jag trodde det var kört efter straffen men glad att jag hade så fel ;)

Islänningar läser danska i skolan. Före satelit-tv pratade islänningar generellt sett bättre danska (med en tydligare accent) än engelska.

Får golit tvångsvärva en islänning blir det Palmarsson, möjligen Alexander Peterson (RNL)

Flera av dem spelar eller har spelat i allsvenskan. Sigurdsson kan absolut få bli svensk eller så blir jag isländska. :p

Herreminje !
Vulkanernas ö har återigen sprutat sin aska och stängt ner flygplatserna över hela världen !!!
:banana::bump::banana::bump::banana:

FY fan vad bra ni är !!!!
HEJA ISLAND !!!!:love:
( EM- fotboll relaterat )

heh.'
Kom du på det nu???

Fast jag håller självklart med: hade Island som "mitt" lag redan från start just för att de inte hade en chans. Trodde man.
Och i vanlig ordning var svenska landslaget så uppskrivet av media att jag blev trött på dem redan innan EM började.

Sensation med oavgjort mot Portugal och Ronaldo jättebarnslig efter den matchen.
Dessutom skapligt i andramatchen - trots att vi väl alla trodde att enpoängaren mot Portugal var en lycklig slump.

Helt fantastiskt. Håller med!

Jag tror de fixar fransoserna med !!!

Hörde att fransmännen sade att det var otur att de får Island. För England hade de tagit, men är osäkra på hur de ska göra med Island.
Jag antar att INGET annat lag har "läst in sig" på Island eftersom ingen räknat med annat än att slå dem "i sömnen".

Och de är ruskigt bra på huvud-spelet och håller sina positioner i försvar.
Fast nej, jag tror tyvärr inte att Island kan slå Frankrike (men det var jag säker på när det gällde England också).

Blev påprackad denna historia från en av mina brittiska vänner:

Bobby Charlton was asked how he thought the England team of '66 would have fared against Iceland. " I think we'd have won 1-0 " he replied.
"Only 1-0?" Said the reporter.
"Yes," said Bobby. "Most of us are in our 70's now!"

Blev påprackad denna historia från en av mina brittiska vänner:

Bobby Charlton was asked how he thought the England team of '66 would have fared against Iceland. " I think we'd have won 1-0 " he replied.
"Only 1-0?" Said the reporter.
"Yes," said Bobby. "Most of us are in our 70's now!"
Ha ha ha

Vilken guldkommentar.

Dom behöver inte skämmas och kan åka hem med huvudet högt! Vilket fantastiskt lag :love::love:

Hade dom mött Frankrike första matchen och där förlorat med 5-2 så hade det inte varit något konstigt alls, utan vad alla förväntat sig. Nu hoppades man ju dock på att sagan skulle fortsätta.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 594
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 389
Senast: Dopy
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 149
Senast: As_Vegas
·
Skola & Jobb Hej här kommer en liten berättelse I december kom jag på vad jag ville plugga till på Högskolan. Jag är 25 år gammal och de flesta av...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 158

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka