Islands hingstar

wcsa

Trådstartare
Hej!

vill släkt forska på min islänning. Har hittat hans pappa tror jag, men vill hitta hans mamma ch morfar. Vill veta mer om dom och även mer om hans pappa.

morfar: Kjarval frá Sauðárkróki
mor: Fönn frá Ólafsvík
far: Dugur frá Mossfellsbae

vill veta vad dom gjort, om de är bra stam osv. sånt är intressant! :)

Sv: Islands hingstar

Fönn har två danskfödda avkommor. Hon är isabell. Hon är bedömd 1996 exteriör 7,85 ridegenskaper 7,93 totalt 7,89.

Kjarval har 868 registrerade avkommor. Han är fux. Han är bedömd 1986 exteriör 7,94 ridegenskaper 8,70 totalt 8,32.

Det är möjligt att hon har en avkomma som ännu inte är registrerad, 2009 betäcktes hon med Meitill frá Kjarnholtum.

7,50 var gränsen för stamboksklass för ston och 8,00 för klass 1. 8,70 för ridegenskaper är mycket bra.

Worldfengur

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 275
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 777
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 805
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 641

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka