Ischiasproblem

pepp

Trådstartare
Har fått problem med ischias (tror jag) och undrar vad fan man gör åt saken. Var i kontakt med en specialvc och dom hade inte tider förrän i juni.

Hade problem för nån månad sen, det gick över men nu när jag vaknade i morse så var det tillbaka igen. Är ett jävla meck att torka sig efter toabesök och att ta sig upp från toan ska vi inte ens prata om 🙃
Blir bättre vid promenader, känner av det ytterst lite då.
 
Har fått problem med ischias (tror jag) och undrar vad fan man gör åt saken. Var i kontakt med en specialvc och dom hade inte tider förrän i juni.

Hade problem för nån månad sen, det gick över men nu när jag vaknade i morse så var det tillbaka igen. Är ett jävla meck att torka sig efter toabesök och att ta sig upp från toan ska vi inte ens prata om 🙃
Blir bättre vid promenader, känner av det ytterst lite då.
Jag skulle kontakta en fysioterapeut ☺️
 
Tack hörni! Ska kolla upp vad vi har för fysioterapeuter här.
Kiropraktorer är jag lite rädd för :o

Fortsätter promenera då det gör att det känns bättre!
 
Tipsar om värme (vetekudde) och ett bra liniment. Lindrar åtminstone. Sen är det nog bra att röra på sig, om du inte får ont av det.
 
Troligare att det är falsk ischias eller trochanterit om du inte varit utsatt för en skada o området.
Kan även vara SI leden som spökar. Har själv haft jätteproblem med si leden och trochanterit. Så det kan vara vad som helst, oftast muskler som är korta och ger smärta rygg, rumpa o ben.
 
Senast ändrad:
Jag har haft ischias till och från i många år. För mig är det inte bra att stå länge eller att sitta på hårt underlag, träsoffan är värst. För mig hjälper det att stretcha, ben och rygg, men även att ligga på golvet och gå kan mildra lite.
 
Jag har haft ischias till och från i många år. För mig är det inte bra att stå länge eller att sitta på hårt underlag, träsoffan är värst. För mig hjälper det att stretcha, ben och rygg, men även att ligga på golvet och gå kan mildra lite.

Som tur är har jag ett rörligt jobb! Sitter ner nån timma när jag har posten bara.
Testade ligga på sovrumsgolvet tidigare och ha en taggig triggerboll under, det var ju nästan skönt :o
 
Just det, tips från min naprapat: stretcha alla benmuskler, och då och då, lägg dig på rygg och rulla ihop dig a la köttbulle, knäna i pannan om du förstår vad jag menar. :)
 
Just det, tips från min naprapat: stretcha alla benmuskler, och då och då, lägg dig på rygg och rulla ihop dig a la köttbulle, knäna i pannan om du förstår vad jag menar. :)

Är rätt dålig på stretcha i allmänhet. Går dock regelbundet på yoga så jag tänker att jag får lite stretch där :D
Nåt jag ska bli bättre på!

Hade tänkt starta upp träningen igen efter påsk när jag är ledig. Den har varit vilande i 3 veckor nu (av andra anledningar) funderar om det kan ha med det onda att göra kanske.
 
Morgonen gick bra, jag har dammsugit och städat toaletter utan problem. Sen satt jag i posten drygt 1h. Kan knappt gå nu...
Imorgon ska jag testa stå istället och se om det blir nån skillnad!
 
Jag besväras av falsk ischias till och från, det som hjälper är kiropraktor. Förstår att det kan kännas läskigt men det blir mycket bättre, i alla fall för mig. Det är böjda, lite framåtlutade positioner som är värst för mig, tex. krattning. När jag väl har triggat den lite så blir det mycket värre när jag sitter ett tag, speciellt på mjuka underlag.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 793
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 275
Senast: fejko
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Träna!”, säger de. “Det är superviktigt och bra för i princip ALLT!” Jo, jag vet. Jag är egentligen en sån som GILLAR att träna på gym...
Svar
3
· Visningar
1 208
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Alltså. Det finns ju organisationer för de som inte har någon att "fira" ihop med, att umgås med och bara är allmänt ensamma på...
2
Svar
20
· Visningar
2 266
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp