Vad bra det
@skerper Fast egentligen är skapligt inte ok,men om man ska väla mellan ett hyfsat mående eller bli drogmissbrukare så får det bli skapligt,klarar din mage naproxenen ? Min packade ihop så jag fick omeprazol och då blev den ännu mer förbannad så nu äter jag några svindyra som inte täcks av kostnadsskyddet som hete nixa???? någonting
Ibland vill jag ff amputera bort ryggen strax över 5 ländkotan eller spruta ischiasnerven med botox.:idea:
Nä magen gillar inte det så jag äter omeprazol men har ätit dom i många år då jag haft problem med matstrupsinflamation och inflamerad tolvfingertarm det var lika med oxy men där fick jag förstoppning istället och normen kräks jag av så jag fick ytterligare ett piller för det .

Funkar det inte med kiropraktik mot ischias på människa?

Hästen träffade en osteopat som konstaterade ischias. Rättade till något uppe i korset och det var som att vända på en hand vilken förbättring!
Jo jag går hos en kiro och innan det kostaterades 5 db så knäckte hon till mig i både nacke och länd och allt släppte och lugnade ner sig ett tag .Så hon fick bort låsningarna på båda ställena men nu vågar hon inte .Han kanske är rädd att skruvarna och plattan ska flyga ut:p

@dobbis försöker hitta hur man skickar pm till dig, men hittar inte?

Om du orkar åka till Lidköping så finns det väldigt duktig osteopat här. Tänkte ge dig länken till hemsidan, men vet inte om jag får lägga upp den här?

Man blir inte missbrukare av att ta morfinpreparat mot smärta. Det är så många som inte vågar ta det för att de tror att de blir "drogmissbrukare"!
Missbrukare är man om man tar det för att få ett rus, och hela tiden vill ha mer.
Jo det har du rätt i .Jag åt i 2,5 månader och hade ett helvete då jag skulle trappa ner och sluta fär att jag skulle börja jobba ,Kändes kroppen skrek efter morfin men det gav sig efter en vecka !

Jo det har du rätt i .Jag åt i 2,5 månader och hade ett helvete då jag skulle trappa ner och sluta fär att jag skulle börja jobba ,Kändes kroppen skrek efter morfin men det gav sig efter en vecka !

Jag åt höga doser oxycontin i drygt sex år. Sista åren hade jag 150 mg/dag som grunddos + i snitt 70-120 mg oxynorm/dag. När smärtan började ge sig hade jag inga som helst problem att trappa ner och sluta helt. Nedtrappningen märktes faktiskt inte alls. När medicinen väl var helt borta hade jag sex veckor då jag inte mådde bra men något sug efter medicinen hade jag aldrig.

Jag åt höga doser oxycontin i drygt sex år. Sista åren hade jag 150 mg/dag som grunddos + i snitt 70-120 mg oxynorm/dag. När smärtan började ge sig hade jag inga som helst problem att trappa ner och sluta helt. Nedtrappningen märktes faktiskt inte alls. När medicinen väl var helt borta hade jag sex veckor då jag inte mådde bra men något sug efter medicinen hade jag aldrig.
Problemet jag fick var tryck över bröstet och det gjorde ont ända ut i vänsterarmen Svettningar och hjärtat rusade och dunkade hårt och mådde allmänt dåligt och var orolig och hade liknande bakfylleångest men jag trappade ner på 5 dagar ungefär .Då åt jag 40mg oxycontnine och oxynormen tog jag bara vid behov på slutet .Suget kändes väl inte men tydligen ville kroppen ha morfin med tanke på hur den betedde sig !Hade jag inte vetat det berodde på nedtrappningen hade jag ringt ambulans och trott det var en infarkt på gång och vi reagerar väl olika på nertrappningen och olika på hur mycket vi tål .Hade jag ätit dom mängderna som du åt hade jag varit medvetslös men du ökade väl sakta under lång tid !

Problemet jag fick var tryck över bröstet och det gjorde ont ända ut i vänsterarmen Svettningar och hjärtat rusade och dunkade hårt och mådde allmänt dåligt och var orolig och hade liknande bakfylleångest men jag trappade ner på 5 dagar ungefär .Då åt jag 40mg oxycontnine och oxynormen tog jag bara vid behov på slutet .Suget kändes väl inte men tydligen ville kroppen ha morfin med tanke på hur den betedde sig !Hade jag inte vetat det berodde på nedtrappningen hade jag ringt ambulans och trott det var en infarkt på gång och vi reagerar väl olika på nertrappningen och olika på hur mycket vi tål .Hade jag ätit dom mängderna som du åt hade jag varit medvetslös men du ökade väl sakta under lång tid !

Jo fysiska symptom, såsom hosta, allmän sjukdomskänsla och nedstämdhet hade jag när jag väl hade slutat men inget under nedtrappningen. Hostan var helt vansinnig i början, var som kikhosta ungefär och den höll i sig länge. Det tog 10 månader ungefär innan jag slutade få hostattacker dagligen och det kommer fortfarande då och då nu snart ett år efter. Jag hade också morfinsmärtor, dvs man får ont i kroppen när morfinet går ur och det upplevde jag som det värsta eftersom det var omöjligt att veta vad som vad morfinsmärta och vad som var kroppens smärta. Jag hade verkligen ångest över det då jag verkligen inte ville behöva börja med eländet igen men hade det inte varit morfinsmärtor så hade jag blivit tvungen för sådan smärta kan man inte leva med i längden. Men något sug så som missbrukare brukar beskriva hade jag aldrig. Jag hade ingen läkare att fråga om symptomen eftersom den jag hade hade gått i pension och ingen annan hade träffat mig som sjuk och jag visste att det inte var någon ide att förklara utan de skulle sett mig som missbrukare. Jag läste massor av missbruksbloggar istället. Det var enda sättet att få någon information alls. Att kroppen vänjer sig vid substanser och reagerar när de försvinner är inte samma sak som att man har ett beroende. Jag hade aldrig överlevt utan oxycontin, det var med nöd och näppe jag gjorde det ändå så de veckorna efter utsättningen var ett helt okej "pris" att betala. En missbrukare som har lagt av får ju leva med sitt nyktra missbruk resten av sitt liv och vara superförsiktig så att hen inte får i sig någon substans som triggar suget (som alltid finns där mer eller mindre) medans det inte är något problem om jag skulle behöva morfin efter en operation t ex.

Man ska trappa ner 10% i veckan och det kan faktiskt vara farligt att trappa ner för fort. Nu hade ju inte du någon jättestor dos från början men ändå. Jag tog bort oxynormen från en dag till en annan och det kände jag inte heller av. Hur stor dosen behöver vara står ju i relation till smärtan. Vid sjukhusvistelserna gav de ofta ännu mer och jag hade ingen maxdos på oxynorm hemma heller. Den dosen jag hade tog ändå bara topparna, smärtfri var jag aldrig, för det hade det krävts större doser än de vågade ge utan det var bara så att jag skulle orka ett tag till.

Har tagit någon oxy då jag haft ont senare men det har bara blivit en tablett så man kunde sova och inte kännt något behov av att ta dom bara föratt .Förra sommaren åt jag targeniq och bossen kom och sa att på måndag ska du vara morfinfri och det här var en fredag eftermiddag så jag tvärslutade och det gör jag alldrig om igen och jag var inte i form för att utföra det jobb han ville jag skulle göra på måndag dels abstinens och smärta .Jag hoppas jag slipper uppleva det sista året igen med piller och sådan värk .Det är bara att hoppas att jag kan träna bort besvären i L3-4 och att C3 -4Håller sig på mattan och inte hittar på något skit för resten är ihopskruvat och med nya stötdämpare till C7:D

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 844
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 327
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Jag hittar rätt mycket om behandling av SI-leder på häst, men inget på hund så jag är intresserad av att höra om andras erfarenheter...
Svar
5
· Visningar
2 069
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Hej! Här finns det så mycket kunskap och erfarenhet så tänkte höra om det finns någon som har varit med om eller känner till liknande...
Svar
12
· Visningar
2 018
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama