Du har det lika som jag då .Böjer jag mig utan att lyfta något kan det gå bra men tar jag i tex en vedpinne så är det kört och jobbar jag framåtböjd så har jag ont i flera dagar upp till en vecka plus att jag inte kan gå bra och det kan vara så att jag damsuger och ska böja mig lite framåt och ta under bord och sådant så viker sig benen och jag faller ner på golvet och blir liggande ett tag .Händer inte alltid men allt för många gånger !
Kunde inte ha förklarat det bättre själv :bow:
Det är skit rent ut sagt!

Fast sjukgymnastik ska ju göra dig bättre och inte sämre. Det vore ju synnerligen dumt. Det måste väl finnas sjukgymnaster som kan ge dig hjälp som funkar givetvis.
Jag har inte ens tänkt tanken,inte ens våran egen @CillaW har sagt något.
Jag har hoppats på att det ska läka ihop men jag får nog ta en funderare till på att lägga mig under kniven eller titthål om det går (nu har nog mitt sjukhus mer vana än när vi diskuterade sist då dom inte hade börjat med titthål ännu)

@skerper Gå är det som funkar bäst för mig ,men det finns en gräns för hur mycket man kan gå :) Och när ischiasen sätter in går det ju så där och det gör också att jag avlastar fel med följd att vä höft börjar säga upp sig,så nu skulle jag nog behöva gå till en bra massör.:idea:

@skerper Gå är det som funkar bäst för mig ,men det finns en gräns för hur mycket man kan gå :) Och när ischiasen sätter in går det ju så där och det gör också att jag avlastar fel med följd att vä höft börjar säga upp sig,så nu skulle jag nog behöva gå till en bra massör.:idea:
Gå funkar fint för mig med .Jag började gå nästa direkt efter operationen så jag kan vart enda skrymsle på sophiahemmet då jag traskade runt där i nästan två veckor och så var jag så hög på morfin då så jag kunde inte vara still .När jag var sjukskriven så var jag ute och gick varannan dag blev en mil åt gången .Men sedan jag började jobba så har det inte blivit så mycket av den varan då jag inte orkar efter jobbet men har sjukgymnastik 2 gånger i veckan på arbetstid och det känns skönt att gå på gym .Ett tipps som jag brukar göra då benen sagt upp sig är att du lägger dig på mage på golvet och lyfter upp överkroppen dels stärker det musklerna i länden och får bråcket att gå tillbaka lite så det inte trycker på nerverna .Testa det några gånger när du får ont !

Och glömde säga gå till en sjukgymnast så får du hjälp med att stärka musklerna som håller kotorna på plats !
Jag kan inte ligga på magen,då klämmer diskarna åt om nerven o vä skinka+ ben smärtar så pass att jag inte kan vända runt igen.

Åhelvete .Har du varit på mr och vad säger dom ?
Japp det var efter MR jag blev erbjuden op. 2 diskbråck i ländryggen (utåtgående) så böjer jag mig fram är det inget problem,men när jag böjer tillbaka upp så klämmer jag dom igen och om jag då över böjer typ lutar överkroppen bakåt,då gör mina ben som dina,knivskarp smärta o så dimper jag i backen,ligger jag ner så nöjer jag mig med att låta illa :o:devil:

Ja dom brukar säga att oskuret är alltid bäst men som i vårat fall känns det jävligt otäckt då man blir förlamad även om det är en kort stund .Tänk nästa gång kanske det inte är en kort stund .Pratade med kliniken och för nytt recept och dom ville jag skulle komma dit omgående och kolla upp det med en ny mr då det bara var ena benet förut nu försvinner allt nedaför rumpan och går det illa kissar jag på mig åxo utan att jag ens är nödig men tänker försöka ge träningen en chans till .Äter du några piller ?

Jag brukar köra tens .Det funkar bra då det tar bort smärtan och bedövar nerverna men det fungerar inte för alla !

Ja dom brukar säga att oskuret är alltid bäst men som i vårat fall känns det jävligt otäckt då man blir förlamad även om det är en kort stund .Tänk nästa gång kanske det inte är en kort stund .Pratade med kliniken och för nytt recept och dom ville jag skulle komma dit omgående och kolla upp det med en ny mr då det bara var ena benet förut nu försvinner allt nedaför rumpan och går det illa kissar jag på mig åxo utan att jag ens är nödig men tänker försöka ge träningen en chans till .Äter du några piller ?
Fick du ingen akuttid? Får man problem med blås- eller tarmfunktion/nedsatt känsel i underliv och mellan låren ska man in direkt.

Fick du ingen akuttid? Får man problem med blås- eller tarmfunktion/nedsatt känsel i underliv och mellan låren ska man in direkt.
Jag hade fått komma direkt fast veckorna före min nackoperation så kom det på båda ställena utan att jag kände något och då vek inte benen sig heller .så jag blev rätt förvånad då det började lukta skit och kom på att det var av mig det luktade men nu är det bara blåsan som töms .Händer ibland att hela underlivet blir bortdomnat .Har nämt på det för min läkare men han tycker tydligen att det inte är någon fara då jag inte har det permanent och att blåsan töms är bättre än att det inte kommer något alls Ska dit på Postop koll i november som det så fint heter..tror jag

Det där låter värre än på mig,än så länge......:nailbiting:
Piller :yuck::turd: Ja jag har ett apotek som kan sänka ett skepp eller föda varenda knarkare i Töreboda,det mesta funkar inte eller gör mig dösjuk.
Återigen ryckte Dr @CillaW in o fick ordning på det. Jag tar citodon + naproxen vid behov oftast bara till natten o biter ihop resten av tiden,funkar inte det så lägger jag till pamol,funkar det ändå inte så tar jag till oxy.... ditt eller datt (små blå tabletter) men jag har nästan alla dom kvar (tror det saknas 3st)
Sen har jag tramadol,oxy.... något annat (rosa) och Ketogan,inget av det funkar eller ger biverkningar som heter duga.:yuck::yuck:

Det där låter värre än på mig,än så länge......:nailbiting:
Piller :yuck::turd: Ja jag har ett apotek som kan sänka ett skepp eller föda varenda knarkare i Töreboda,det mesta funkar inte eller gör mig dösjuk.
Återigen ryckte Dr @CillaW in o fick ordning på det. Jag tar citodon + naproxen vid behov oftast bara till natten o biter ihop resten av tiden,funkar inte det så lägger jag till pamol,funkar det ändå inte så tar jag till oxy.... ditt eller datt (små blå tabletter) men jag har nästan alla dom kvar (tror det saknas 3st)
Sen har jag tramadol,oxy.... något annat (rosa) och Ketogan,inget av det funkar eller ger biverkningar som heter duga.:yuck::yuck:
Jösses men man måste ju testa olika för det verkar även med piller att det fungerar olika på olika personer .Jag har ätit alvedon 665 oxycontine och oxynorm .Räknade ut att jag stoppat i mig 700 piller sedan förra sommaren av alve Har inte ätit några morfin på flera månader och på slutet jag åt dom så var det när det var som värst bara .För att få bra effekt av dom så ska man äta oxycontin som grund och sedan ta normen till smärttopparna sa läkaren .Fungerade bra för mig men sedan fick jag en brinnande känsla och värk i skuldrorna och det tog gabapentinet bort .åt det förut åxo men då trappade jag upp enligt föreskrifterna och fick alla tänkbara problem av dom .Läste i fass om dom så jag testade dom under semestern förra året .Så när läkaren sa att jag skulle ta dom igen nu då så trappade jag på två veckor istället för tre dagar och inte någon biverkning alls !Nu när jag får ont brukar jag ta vanlig alvedon och naproxen det fungerar skapligt !

@skerper Fast egentligen är skapligt inte ok,men om man ska väla mellan ett hyfsat mående eller bli drogmissbrukare så får det bli skapligt,klarar din mage naproxenen ? Min packade ihop så jag fick omeprazol och då blev den ännu mer förbannad så nu äter jag några svindyra som inte täcks av kostnadsskyddet som hete nixa???? någonting
Ibland vill jag ff amputera bort ryggen strax över 5 ländkotan eller spruta ischiasnerven med botox.:idea:

Funkar det inte med kiropraktik mot ischias på människa?

Hästen träffade en osteopat som konstaterade ischias. Rättade till något uppe i korset och det var som att vända på en hand vilken förbättring!

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 844
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 327
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Jag hittar rätt mycket om behandling av SI-leder på häst, men inget på hund så jag är intresserad av att höra om andras erfarenheter...
Svar
5
· Visningar
2 069
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Hej! Här finns det så mycket kunskap och erfarenhet så tänkte höra om det finns någon som har varit med om eller känner till liknande...
Svar
12
· Visningar
2 018
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama