Sv: Ischias

Har bara att välja på
ketogan
Citodon
Naproxen

Har visserligen en hel 100 pack tramadol eller om det är trendolan men dom tar livet av mig,kräks och blir helt snurrig.

Jättekonstigt. Inga Alvedon?

Tar du enbart Ketogan?

Kombinationer är bäst.

I första hand: Alvedon och Naproxen.
I andra hand: Citodon och Naproxen
I tredje hand: Alvedon, Naproxen och Ketogan.

Fast det finns betydligt bättre preparat än Ketogan.

Om citodon o ketogan har dålig eller ingen effekt på värken så har inte ens tanken slagit mig att ta alvedon.
Nu vet jag att du är doktor annars hade jag frågat om du skojar med mig.
Har inga alvedon,går det med 1x 400mg ibuprofen+naproxen?

Senast ändrad:

Om citodon o ketogan har dålig eller ingen effekt på värken så har inte ens tanken slagit mig att ta alvedon.
Nu vet jag att du är doktor annars hade jag frågat om du skojar med mig.
Har inga alvedon,går det med 1x 400mg ibuprofen+naproxen?

Det är kombinationen som gör det!

Ibuprofen och Naproxen tillhör samma grupp, så dem ska du inte kombinera. Men Naproxen och Citodon går jättebra.

Citodon innehåller samma sak som Alvedon/Panodil/m fl, dvs paracetamol, plus trettio milligram kodein som byggs om till morfin i kroppen.
Så Naproxen och Citodon blir samma sak som Alvedon, Naproxen och en liten skvätt morfin.

Bra att du vet att jag inte driver med dig!

Är mer en tacksam för en doktor just nu,efter inventering på annan plats hittade jag en hel burk pamol,kan dom vara samma som Panodil? Same shit diffrent name :) ?

Tjoho :banana::banana: nu ska här drogas :D
Blir jag lite sluddrig framåt kvällen så vet ni varför O_o

Och på måndag ska min egen doktor få bakläxa.
CillaW vad är bättre än ketoganen? Helst något som inte tar livet av mig,inte gör mig sjukare och inte omvandlar mig till drogmissbrukare :)

CillaW vad är bättre än ketoganen? Helst något som inte tar livet av mig,inte gör mig sjukare och inte omvandlar mig till drogmissbrukare :)

Pamol är samma sak som Panodil och Alvedon, ja.

Då ska du ha en grund av två stycken Pamol 500 mg plus en Naproxen 250 mg. Det kan du ta fyra gånger per dygn.

Till det lägger du Ketogan om du måste, eller byter ut Pamol mot Cirodon.

Ketogan är en gammal opiat (morfingruppen) med ganska mycket biverkningar. Om man måste ta opiater finns det betydligt bättre sorter, både lång- och kortverkande.

Är det begripligt?

Hahaha bra att du förvarnar! ;) :D

Japp det är begripligt :) Tack!

Få se om jag kan förklara det för min ordinarie doktor som är ung och borde ha lite nya ideer,men han kanske gick i en gammal skola ;)
Sen har han inte haft det helt lätt då jag inte tål all medicin och har en amssa egna ideer + ovilja mot tabletter tills jag får tillräckligt ont,hans första val var tramadolen,men det gick ju inte alls.

Håller inte med om förklaringsmodellen men det spelar ju ingen roll om det hjälpte!
Ja den var mycket starkt förenklat men målande hoppas jag! :)
Jag som har en nack- och ryggskada efter en trafikolycka sedan tidigare och brukar stå med smärta samt har provat det mesta gällande smärtstillande behandling blev överlycklig över att hitta en metod som hjälpte så bra mot denna extra smärta som inte var nådig.
Du vet ju vad metoden går ut på men lägger in en länk som förklarar det bättre och med fler ord för den som vill veta mera :)
http://www.mckenzie.se/patient/wp-content/uploads/2010/12/vand-ryggen-at-varken1.pdf

Jag älskar CillaW för evigt :love: för första gången på ca 38 tim är jag nästan smärtfri ,valde att blanda till alt.2

Tack tack CillaW !!!!!

Jättebra!

Du kan förstärka det om det behövs genom att ta 2 Citodon + 1 Naproxen, eller 1 Citodon + 1 Pamol + 1 Naproxen.

Nu kan du börja röra lite på dig, om du inte har så ont.

Perfekt ! Då kan jag trycka på lite till natten,nu ska vovvarna o jag gå våran 5 km runda innan drogerna slutar verka.

Än en gång STOOOOOOOOOOOOOOOORT tack :love:

Hej jag fick "diagnosen" ischias eller foglossning när jag väntade barn. Under graviditeten hette det foglossning efter hette det ischias och när jag bytte sjukgymnast så var det problem med SI leden jag hade...

Nåväl ont gjorde det i alla fall en sjukgymnast jag hade kunde trycka till det högst tillfälligt. Till slut hade jag problem att rasta hunden fast jag inte hade ont i benet, benet på den sidan jag oftast hade ont släpade och var svårt att få med sig.

Ridningen räddade mig, när jag började rida så släppte det så småningom. I början så red jag när jag hade mindre ont och när det var värre inte alls. Efter ett tag så upptäckte jag att det var läänge sedan jag hade haft ont alls. Dock kommer smärtan tillbaka om jag tog ett uppehåll med ridingen mer än 2 veckor men aldrig lika illa som innan. Numera märker jag inte av uppehåll i ridningen, tur hästarna måste ju få vila ibland ;) Kan rekommendera en Islandshäst som väljer tölt i första hand och då en mjuk sådan. Fråga efter en sådan på ridskola eller turridningsföretag.

Nu var det inte för att bli av med smärtan jag började rida, men det var ju en bra biverkning för mig, har du tur funkar det för dig också. Sen är det ju rasande roligt att rida, speciellt Islandshästar, tyvärr är det minst lika beroendeframkallande som de övriga droger man använder mot smärta, jag har nu 3 st Islänningar så du bör vara försiktig :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 847
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 327
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Jag hittar rätt mycket om behandling av SI-leder på häst, men inget på hund så jag är intresserad av att höra om andras erfarenheter...
Svar
5
· Visningar
2 069
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Hej! Här finns det så mycket kunskap och erfarenhet så tänkte höra om det finns någon som har varit med om eller känner till liknande...
Svar
12
· Visningar
2 018
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama