isbrodd på tävling?

lomas_

Trådstartare
får man ha detta., och vilken gräs brodd ska jag ha om jag inte får,. vid piss blöt bana förstår jag att jag inte ska ha is, men vilken gräs brodd?
Har sett bilder på massa olika gräsbrodd på buke, men de finns ju så många sorter:S
vad ska jag ha? ska hoppa L: d & L:c på miniklara cup och första gången jag hoppar (riktigt) på gräs.
ska jag ha längre på fram eller bak? Någon som kan hjälpa förrvirrade mej?:bow:

Sv: isbrodd på tävling?

Svårt att säga, det är ju en smaksak. :)
Har iaf inte hört att man inte får ha isbrodd, men är det blött så är det ju inge bra. Annrs borde det väl gå om det är fin bana..
Jag har vanliga fyrkantiga gräsbrodd, dom är väl ca 2-3 cm
är det riktigt blött och halt har jag en konformad på inner bak för att få bättre grepp. Det har fungerat bra på min häst iaf. kan tillägga att jag har boots runt om när han har broddar.
:)
Lycka till!

okej tack:D ska se vad dom har för gräs brodd i hästaffären här i stan.. har boots på fram.. räcker detta eller ska jag ha på bak också?

Det brukar räcka med boots fram. Men det skadar ju inte att sätta boots på alla fyra.
Kom ihåg att vissa hästar blir lite mer slarviga med bommarna när de har boots på, då det dämpar lite vid ett islag.

behöver inte oroa mej om brodden längre:bow: blir i ridhus, gräs banan va för vattenfylld:crazy:

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 595
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 536
Senast: Jeps
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 982
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar