Isabellfärgade hingstar...

Sv: Isabellfärgade hingstar...

Gillar verkligen Ari:love:undrar hur långt jag har till Öland??:D
Bor utanför Hyltebruk,halland

LÅÅÅÅNGT Men ska fundera på vilken hingst jag verkligen vill ha:bow:

OK:bow:
Är inne på Bjartur nu,hjälp en okunnig vad har Bjarturs föräldrar för färg??

Tar jättegärna emot tips på vilka/vilken hingst som kan passa!!:bow:

Kaela:
e.Heimdallur fra Arbakka
u.Asa fra Arbakka
Fyrgångssto med starka grundgångarter,mkt lyft och sväv i steget.
Hon har stort steg i alla gångarter,mkt stor galopp.
ca 135cm i mkh,smäcker i typen,högrest.
Ej bedömd(än iaf)Pigg och vaken,men ändå lugn.
Sänder med några bild så ni kan bedömma hennes utseende.:D

http://www.pixbox.se/pic_show_id9714474.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id10836530.html

Men är det inte bättre att du börjar med att visa henne och sedan tar föl på henne. Då får du bättre begrepp om hennes förutsättningar och kan lättare matcha henne med rätt hingstar.
Då får du även mer tid på dig att kolla upp de hingstar du tycker är intressanta. Även tid att kolla upp deras eventuella avkommor.
Du hinner helt enkelt skaffa dig mer kunskap.
Varför har du så bråttom?

*knapp*
Ni har ju glömt den VACKRASTE av dem alla!
Ljosváki frá Akureyri :love::love: Kan inte se mig mätt på denna otroligt fina hingst! Vann islandshästtävlingarna i Globen förr förra året (tror jag) och tävlade för Danmark på VM -05.

Finns isabellfärgade Hlynur frá Blesastöðum kvar i Sverige? Eller Fylkir frá Hálakoti?

Senast ändrad av en moderator:

För att jag tycker det är roligt!!:love:
Vill avla för egen vinnings skull,ej för att sälja,inte i första hand iaf...

Dyrt att lämna för att träna inför bedöming,och ska jag bara göra exteriört kan det väl nästan kvitta?!
Dessutom sjukt långt att köra till bedömningarna:crazy:

Mitt sto var ju bara 3år när hon betäcktes och ej visad.(var betäckt när jag köpte henne).
Hon skall dock visas nästa år.
Jag är inte så förtjust i att avla på obedömda ston öven om jag redan vet hennes för och nackdelar och kan leta reda på hingstar som väger upp detta.
Men alltid bra att ha extriören på papper samt hennes gångarter=)

Hon tycks dock lämna riktigt trevliga avkommer :D

Du behöver väl inte visa ditt sto. Men tycker också att det är en fara i att du hängt upp dig så mycket på vilka färger hingstarna har. Du kanske missar the perfekt match om du bara ser till färgen.

Om man ska kommentera bilderna så är det synd att sadeln ligger så långt fram. Det gör att både du och hästen hamnar på framdelen i ett framtungt läge. Hon kan nog ändra sig mycket när hon börjar jobba bakifrån och bygga muskler på rätt ställe.
Jag skulle satsa på en hingst med mycket god extriör. I ditt fall särskilt när det gäller hals, manke och bog. Kolla nogaatt han inte är överbyggd.
Vad ska du ha avkomman till? Vill du ha en fyr eller fem gångare?
Välj en hingst med en stark och bärig tölt och var noga med att han har ett gott lynne.

Hur långt kan du tänka dig att åka? Budget?

*knapp*
Ni har ju glömt den VACKRASTE av dem alla!
Ljosváki frá Akureyri :love::love: Kan inte se mig mätt på denna otroligt fina hingst! Vann islandshästtävlingarna i Globen förr förra året (tror jag) och tävlade för Danmark på VM -05.

Han har en son i Sverige som skall tävla på VM med Anna Skúlason.
Baddi med familj måste vara supernöjda. Det kommer att krylla med Efri-Raudaleak uppfödningar på VM:bump:

Liknande trådar

Övr. Katt Vad tusan är det för färg på mitt yrväder ?:) mörkt ansikte,mörka tassar. Undersida svans lite randig. I visst ljus svart/grå, i annat...
Svar
7
· Visningar
741
Senast: Sassy
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 715
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Träning Utbruten diskussion från forumet Dressyr, om hur hästens ansiktsuttryck och fysiska reaktioner kan se ut under träning/ansträngning...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
10 982
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?