Tråkigt nog har jag sakta börjat inse att det kanske är dags att flytta igen. Det började så bra i det här stallet. Bra stallmiljö, lugnt, luftigt. Bra hagar, trevligt folk. Men sen flyttade den ena efter den andra och en attityd hos stallägaren som jag förut viftade bort har vuxit fram. Det läggs i precis ALLT inackorderingarna gör. Led inte si, mocka inte så, rid inte si, fodra inte så. Jag har haft häst hela mitt liv och haft eget stall innan flytt, så kunskap om hästar och hästhantering har jag.
Dessutom gör alla fel utom stallägaren själv.
Problemet är att jag har flera hästar och det är problematiskt att hitta stallplats över en dag, så ni som suttit i samma sits får gärna bidra med tips på hur jag ska hantera den här personen. Han som alltid sa ifrån har flyttat sedan tre veckor, och vi andra orkar inte ta dagliga fajter med stallägaren om småsaker utan vi håller tyst istället. Säger man emot så blir det bara ännu värre nästa gång och håller vi tyst så tror stallägaren att vi går mer på allt. Det är outhärdligt!
Dessutom gör alla fel utom stallägaren själv.
Problemet är att jag har flera hästar och det är problematiskt att hitta stallplats över en dag, så ni som suttit i samma sits får gärna bidra med tips på hur jag ska hantera den här personen. Han som alltid sa ifrån har flyttat sedan tre veckor, och vi andra orkar inte ta dagliga fajter med stallägaren om småsaker utan vi håller tyst istället. Säger man emot så blir det bara ännu värre nästa gång och håller vi tyst så tror stallägaren att vi går mer på allt. Det är outhärdligt!
Senast ändrad: