Irriterande skrivarröst..

Cattis_E

Trådstartare
Just precis. Jag har en Lexmark skrivare och de har ju en sådan irriterande röst som säger: utskriften har startat och utskriften är klar.
Någon som vet hur man stänger av den rösten utan att stänga av ljudet på hela datorn?
 
Jag lyckades just stänga av min...... :D

Så här gjorde jag, tror jag....

Dubbelklicka på den lilla skrivarikonen nere i högra hörnet, välj "underhåll/felsök".
Sen letar du upp (på min är det länkar på höger sida, längst ner) en länk där det står "avancerat".
Då får du upp ytterligare en ruta, där det finns knappar att trycka på. Tryck på "utskriftsstatus".

En bit ner i den rutan som nu kommer upp så finns det en liten bock-ruta, det står: "spela upp röstmeddelanden vid utskriftshändelser". Ta bort den lilla bocken.....

KLART!! :bump:

Så skönt att slippa den drogade damen när man skriver ut..... :D
 
TACK!
Är lite trött på den störande lilla damen och det ska bli skönt att slippa höra henne :D
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 431
Senast: Araminta
·
Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
356
Senast: Badger
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 979
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 464
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp