Irlänska Connemarahingstar

Sv: Irlänska Connemarahingstar

Är Tulira Corncrake mamman?

Tulira Mairtin farfar till Black Dandy och farfar till Tulira Corncrake är pappa till Tulira Highball som fanns på Hagens Connemara Stuteri.

http://www.aramennoc.se/ finns nog en del bilder både på Highball och hans avkommor.

Sv: Irlänska Connemarahingstar

Är Tulira Corncrake mamman?
Corncrake är hingst så han är inte mamman i alla fall.

Alla "Tulira" kommer kommer från Tulira Castle stuteriet som ägs av Lady Anne Hemphill (som dessutom är granne till mej på Irland). Hon föder upp vettiga individer som både presterar och vinner i utställnings-ringen. Det är bra ponnier allihop, men många har tyvärr eksem på sommaren.
Black Dandy har Barney som pappa, och han har eksem. Dock får han mycket fina avkommor....lite nättare i typen. Har själv haft en e Barney. Lägger in en liten bild på den ponnyn vi hade e Barney bara för att. ;) Han hade eksem han också!!
hercules.jpg

Om du berättar vad ponnyn heter så kan jag kolla upp den lite närmare. PM:a om du inte vill lägga ut det här.

Liknande trådar

Foder & Strö Har nyligen köpt en häst och blivit lite förvirrad kring allt dehär med tillskott. Just nu går han på sommarbete och äter enbart gräs...
Svar
7
· Visningar
1 073
Senast: tuaphua
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig... 2
Svar
22
· Visningar
6 322
Senast: LaMagia
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 510
Senast: alazzi
·
Relationer Wow, jag trodde aldrig att det skulle gå så långt att jag skrev ett anonymt inlägg på ett forum jag i vanliga fall är väldigt aktiv i... 30 31 32
Svar
623
· Visningar
77 087
Senast: anaby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka