F

FidoDog

Är det någon som provat IR-terapi eller vet något om det? Är det bara hokuspokus :devil: eller fungerar det?

Fördelar?
Nackdelar?
Användningsområde?

/FidoDog :crazy:

Sv: IR-terapi

Funkar ganska bra, bäst effekt tycker jag att man får om man behandlar meridianerna, funkar inte så bra "direkt på " skadade om råden.Ju oftare man behandlar desto bättre, dvs att det är ingen engångsbehandling.
Laser är dock väldigt mkt bättre (ifall du är i funderartagen om olika soretrs behandlingsgrejor)

Hejsan! Min unghäst har fått 4 behandlingar. Han har haft diverse problrm som gjort att han spänt sig & varit öm i musklerna. Vi började med 3 behandlingar med en vecka emellan & idag var hon ute på ett återbesök & gjorde sista behandingen. Grabben é nu lösgjord & rör sig som han ska!

Vi é hel nöjda!

Hmm, intressant... :bow:

Det finns ju så många olika behandlingsmetoder att man blir helt förvirrad :eek:

/FidoDog

Hmm, intressant... :bow:

Det finns ju så många olika behandlingsmetoder att man blir helt förvirrad :eek:

/FidoDog

Vilken typ av IR terapi tänker du på?
Vi använder både infratäcken och laserbehandling med gott resultat.

Främst är jag intresserad av IR-terapi i form av att man påverkar meridianystemet med hjälp av en "IR-maskin". Så jag är väldigt intresserad att höra om någon fler har erfarenhet av detta?

Dum fråga kanske, men vad är infratäcken?

/FidoDog

Jag och min häst får behandling av "IR-maskin" på meridiansystemet. Min häst verkar bl bättre (spänningrna släpper) och jag blir bättre. På mig märker jag att jag blir helt avslappnad i hela kroppen, alla spänningar, i axlar, nacke, rygg, knän, armar och ben har släppt oh detta höll i sig i två veckor (får jag helkroppsmassage håller det i sig i 6 timmar innan jag börjar bli spänd igen, har inte helt ok rygg därav spänningarna). Dessutom blir jag mycket trött efter behandlingen å därefter brukar jag lägga mig ett par timmar.
Ännu en positiv grej som är för mig är att jag även psykiskt blir avslappnad och uppladdad, problem och uppgifter som tidigare varit jättestora är helt enkla och klaras av på några timmar (kan ha slitit med dem några veckor innan).

Hoppas det var lite informatiion som kunde hjälpa dig.
Har ingen erfarenhet av infratäcken.

Främst är jag intresserad av IR-terapi i form av att man påverkar meridianystemet med hjälp av en "IR-maskin". Så jag är väldigt intresserad att höra om någon fler har erfarenhet av detta?

Dum fråga kanske, men vad är infratäcken?

/FidoDog

Ett eltäcke som generar långvågig infravärme.
Typ backontrack X100.

Var skeptisk så jag började med att prova på mig själv. JÄTTESKÖNT!!! Hitta en IR teraput för människor, prova känn efter och bestäm sedan själv är mitt tips.:)

Liknande trådar

Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
693
Kropp & Själ Det här dyker upp med jämna mellanrum på forumet. Vi är flera som har eller har haft fobier, både vanliga och ovanliga. Så, har du en...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
13 386
Senast: Sel
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
693
Senast: Åsa A
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
2 007
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka