IPO-resultat... bra eller dåligt?

pumah

Trådstartare
Jag vet i stort sett ingenting om IPO men vet ju att det finns andra här som kan sånt . Jag är nyfiken på en speciell hunds resultat... är detta bra eller dåligt? Vad betyder de olika delmomenten, vad ligger snittpoängen på i dem och betyder "G" att den är godkänd?

IPO Nat.
Domare 1 SUNDBERG LEIF
RH-T
KLASS B
Delmoment A : 168
Delmoment B : 44
Delmoment C : 45
Poäng : 257
Betyg : G

Sv: IPO-resultat... bra eller dåligt?

Jag vet i stort sett ingenting om IPO men vet ju att det finns andra här som kan sånt . Jag är nyfiken på en speciell hunds resultat... är detta bra eller dåligt? Vad betyder de olika delmomenten, vad ligger snittpoängen på i dem och betyder "G" att den är godkänd?

IPO Nat.
Domare 1 SUNDBERG LEIF
RH-T
KLASS B
Delmoment A : 168
Delmoment B : 44
Delmoment C : 45
Poäng : 257
Betyg : G

omöjligt resultat!!!

kan inte få mer i del A (spår) än 100p

Det är katastrof resultat i både lydnad o skyddet. Han kan inte ha fått 257p inte ens om han fått 100p på spåret så nåt fel är det nånstans..

omöjligt resultat!!!

Hmm, ja jag vet inte, jag har bara kopierat rakt av från SKK - här är LÄNK, det gäller hund nr 2 på sidan. Om den har ett omöjligt resultat så har väl hund nr 1 det också med sina 218 poäng?

Detta är absolut inget omöjligt resultat. Men det handlar inte om IPO utan IPO-R, alltså räddning. Men det är ganska lika;)

Maxpoängen för A= spår el sök är 200 poäng
B=Lydnad maxpoäng 50
C=Hinderbana maxpoäng 50
Totalt 300 poäng

Kommer inte ihåg om det är 140 poäng som är godkänt på spår/sök.
I B och C del så är det 35 poäng som gäller för att vara godkänd.

G står för Gut alltså bra:) SG Mycket bra, V Utmärkt, B Bristfällig, M Underkänd

En himla rolig tävlingsform för tjänsteekipagen som fler borde hoppa på;) Själv har jag endast deltagit som ansvarig för spåren på IPO-R tävling :angel: Håller mig till vanliga IPOt ännu så länge:-)

Senast ändrad av en moderator:

Detta är absolut inget omöjligt resultat. Men det handlar inte om IPO utan IPO-R, alltså räddning. Men det är ganska lika;)

En himla rolig tävlingsform för tjänsteekipagen som fler borde hoppa på;)
Aha... då klarnar det lite:idea: Tack för bra svar!!

Hmm, ja jag vet inte, jag har bara kopierat rakt av från SKK - här är LÄNK, det gäller hund nr 2 på sidan. Om den har ett omöjligt resultat så har väl hund nr 1 det också med sina 218 poäng?

Jag kom på att stod RH det är nåt helt annat än IPO så jag tar tillbax det jag skrev.

Liknande trådar

Övr. Hund Någon människa som är klokare än mig på IPO och kan förklara vad följande betyder: Domare 1 IPO-R/RH-FL KLASS B Delmoment A...
Svar
6
· Visningar
1 209
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 863
S
Övr. Hund Funderar på en valp efter en tik med följande poäng på mentalbeskrivning. Det är en synnerligen trevlig hund när man träffar henne så...
Svar
19
· Visningar
3 398
Senast: softclix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V