Sv: Invertes cancer?
obehagligt och jag har haft en obehaglig känsla i kroppen i typ ett år nu... jag är konstant orolig för min skimmel som är 15 år.
Förra året var jag in och letade efter melanom i ögonen på honom men dom hittade ingenting och ändå var alla överens om att det är nåt mer än bara vanlig "tittighet" han håller på med.
Gissningsvis att synnerven inte skickar info till hjärnan tillräckligt fort, något som hade gått att kolla om dom inte hade lånat ut den utrustningen just den dagen (idiotsjukhus eftersom jag sa när jag bokade tiden att jag vill ha en tid så att jag kan kolla ALLT om det behövs)!
Nåja, jag åkte inte tillbaka och kollade upp det för OM det skulle vara det skulle det ändå inte gå att göra nåt åt det. Så det kändes inte värt att ta ledigt från jobbet och hyra bil och släp en dag till
Nåja... Sedan i våras så hittade jag små knölar under svansroten. Helt klart "skimmelcancer" men dom är små små och har inte växt något på dessa 3-4 månader i alla fall.
Nu beter sig pålle konstigt igen. Som från ingenstans har han blivit sladdrig i bakändan och ovillig till att galoppera.
Han går som promenadhäst sedan 1,5 år tillbaka så någon direkt ridrelaterad skada borde det inte vara.
Han har haft stora hormonförändringar i våras och somras och lekt hingst i hagen och vart som helt förbytt i psyket. Men det har lugnat sig och nu är han sitt vanliga jag igen....
En hästmassör med vana händer kände genom honom förra helgen men han fick bara lovord om vilken fin 15-åring han var i kroppen. Sist han blev masserad eller genomgången av någon med yrkeserfarenhet var mååånga år sedan.
På månad blir det klinik i alla fall och ska kolla upp kroppen och hoppas hitta vad det kan vara. Passar även på att gå genom munhålan på honom och därför jag startade tråden var om man kanske just kunde be om ett blodprov eller så?
Allting är väldigt diffust men jag har en orolig magkänsla som funnits där sedan innan vi åkte in och kollade ögonen på honom förra året